سال 2016 از روزهای نخست، شاهد حملات تروریستی متعددی در نقاط مختلف جهان بود که جدیدترین مورد آن حمله یک جوان 18 ساله به  یک مجتمع تجاری در شهر مونیخ آلمان بود.

اندکی پیش از حمله مونیخ شهر نیس در فرانسه نیز صحنه حمله تروریستی خونین بود و پیش از آن نیز یک انفجار تروریستی در منطقه الکراده در بغداد رخ داد.

در زیر فهرستی از حملات تروریستی در سال  جاری میلادی آمده است:

حمله تروریستی شهر نیس

حمله تروریستی در شهر نیس واقع در جنوب فرانسه با بیش از 80 کشته خطرناک ترین حمله پس از حملات پاریس در سال 2015 بود.

در این حمله راننده یک کامیون جمعیت حاضر در جشن ملی فرانسه را مورد حمله قرار داد که در نهایت خود او نیز به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

انفجار الکراده در بغداد

این انفجار با استفاده از یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در یک منطقه تجاری شامل بازار بسیار شلوغ و پررفت و آمد رخ داد که آتش سوزی بسیار گسترده در خودروها و اتوبوس‌ها و نیز مغازه ها را به دنبال داشت در نتیجه بیش از 292 نفر به شهادت رسیده و بیش از 200 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

این انفجار روز سوم ماه جاری میلادی (13 تیر) در یک منطقه شلوغ و در ساعتی رخ داد که عابران در حال ورود به این بازار بودند.

داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

حمله به فرودگاه آتاتورک

حمله به فرودگاه آتاتورک در استانبول موجب جان باختن 36 نفر و مجروح شدن 147 نفر دیگر شد.

این حمله توسط سه عامل انتحاری صورت گرفت به این ترتیب که این افراد مسافران را  هدف تیراندازی قرار داده و سپس خود را منفجر کردند.

به گفته مسئولان ترک انگشت اتهام در این حملات به سمت داعش نشانه رفته است.

انفجارهای القاع در لبنان

چهار انفجار انتحاری شهرک القاع در لبنان را به لرزه در آورد. در این حملات هشت عامل انتحاری خود را در دو نوبت صبح و بعداز ظهر منفجر کردند که در نتیجه پنج غیرنظامی لبنانی کشته و 28 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

حمله اورلاندو

یک باشگاه شبانه در ایالت اورلاندو آمریکا  هدف حمله مسلحانه قرار گرفت  که در اثر آن 50 نفر کشته و 53 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

در پی این حمله مسئولان آمریکایی اعلام کردند که عامل تیراندازی یک مرد 29 ساله به نام عمر متین و افغانی الاصل بود.

این حادثه  بدترین حمله در خاک آمریکا از 11 سپتامبر 2001به شمار می آید.

انفجارهای بروکسل

بروکسل پایتخت بلژیک روز 22 مارس گذشته (سوم فروردین) صحنه سه انفجار پی در پی بود که  در فرودگاه این شهر که پایتخت اتحادیه اروپا به شمار می آید، رخ داد و یک انفجار دیگر نیز در مترو در منطقه‌ای که مقر نهادها و موسسات مختلف اروپایی است، به وقوع پیوست.

این سه انفجار موجب جان باختن 20 نفر در ایستگاه مترو و 14 نفر دیگر در فرودگاه بروکسل شده و 136 مجروح برجا گذاشت.

انفجارهای آنکارا

14مارس گذشته (اسفند ماه) انفجار در آنکارا موجب جان باختن 34 نفر و مجروح شدن 125 نفر دیگر شد.

در هفتم فوریه (بهمن) نیز حمله علیه یک گروه نظامی در مرکز آنکارا که با استفاده از یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده صورت گرفت، 29 کشته برجاگذاشت.

گروه موسوم به «شاهین های آزادی در کردستان» نزدیک به حزب کارگران کردستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.