پیشتازی ترامپ از کلینتون در تازه ترین نظرسنجی

 در تازه ترین نظرسنجی که از سوی رویترز/اپسوس به اجرا در آمد و نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با فاصله دو درصدی از رقیب دموکرات خود، هیلاری کلینتون پیش است. این برای نخستین بار از سه ماه گذشته است که ترامپ در نظرسنجی ها در مقابل نامزد دموکرات ها به پیشتازی می رسد.

 

طبق این نظرسنجی که از سوی خبرگزاری رویترز و مؤسسه اپسوس از 22 تا 26 ژوئیه (1 تا 5 مرداد) انجام شد، 39 درصد از شرکت کنندگان از ترامپ و 37 درصد از کلینتون حمایت کردند.
 
همچنین 24 درصد به هیچ کدام از این دو نفر رأی ندادند. همچنین ضریب خطا در این نظر سنجی 4 درصد اعلام شد. این بدان معنی است که انتظار می رود میزان حمایت از هر دو نامزد برابر باشد.
کلینتون روز جمعه با فاصله ای سه واحدی پیشتاز بود. کلینتون در بیشتر نظرسنجی هایی که در خصوص انتخابات 2016 آمریکا برگزار شد، از رقیب جمهوری خواه خود جلوتر بود. تنها زمانی حمایت از ترامپ در نظرسنجی ها به کلینتون رسید که حزب جمهوری خواه با تمام قدرت به کمپین حمایت از ترامپ پیوست.

 

همچنین در ابتدای ماه مه ترامپ برای دوره ای کوتاه با کلینتون به برابری رسید. 9 ماه مه (20 اردیبهشت) آخرین باری بود که ترامپ 0.3 درصد از کلینتون جلو افتاد و به پیشتازی اسمی بر نامزد دموکراتها رسید.