ایمیل های منتشر شده کار دست کلینتون داد

 سی ان ان در مطلبی نوشت: ایمیل های تازه منتشر شده هیلاری کلینتون که به زمان تصدی سمت وزارت خارجه وی باز می گردد، حقایق جدیدی از رابطه بنیاد کلینتون با وزارت خارجه آمریکا را روشن کرد.

 

سازمان دیده بان قضایی آمریکا، به تازگی 296 صفحه از ایمیل های نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را منتشر کرد که به ادعای این سازمان 44 صفحه از آنها از سوی کلینتون به وزارت خارجه تحویل داده نشده است. بسیاری از این ایمیل ها، احتمال تاثیر و نفوذ بنیاد کلینتون در وزارت خارجه آمریکا در زمان وزارت هیلاری کلینتون را برملا می کند.

 

به عنوان مثال، این ایمیل ها نشان می دهد «داگلاس بند»، مقام ارشد بنیاد کلینتون، درخصوص روی کارآمدن یکی از دستیاران وزیر خارجه آمریکا لابی کرده بود. او چندین گزینه را برای کسب این سمت معرفی کرده بود.

 

این ایمیل ها به عنوان بخشی از جریان آزادی اطلاعات از سوی سازمان دیده بان قضایی آمریکا دسته بندی و منتشر شده است.

 

ستاد انتخاباتی ترامپ نیز در این خصوص اعلام کرد این ایمیل ها نشانه ای دیگر از فساد هیلاری کلینتون است.

 

همچنین استفاده از ایمیل شخصی برای مسائل محرمانه از سوی کلینتون، موجب بی اعتمادی مردم شده است. 

 

رئیس دیده بان قضایی آمریکا معتقد است کلینتون عمدا 44 ایمیل را مخفی کرده و گزارش آن را به وزارت خارجه تحویل نداده است. وی افزود: در هر حال این ایمیل ها نشان می دهد بنیاد کلینتون و عاملان آن که در زمان وزارت هیلاری کلینتون با او کار می کردند، مرتکب تخلف شده و قانون را نقض کرده اند.

 

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون اعلام کرد این ایمیل ها به فعالیت او در بنیاد کلینتون هیچ ارتباطی ندارد. در بیانیه این ستاد آمده است: «هیچ کدام از این ایمیل ها ارتباطی با بنیاد کلینتون و همچنین سمت او در وزارت خارجه نداشته است. این ایمیل ها تنها ارتباطات معمول میان کلینتون و دستیارانش بوده است.»

 

بنیاد کلینتون به دست بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا تاسیس شد و هدف آن بالابردن امنیت و توان مالی و ارائه خدمات شهروندی برای همه مردم جهان است.