وزارت دادگستری عراق حکم اعدام ۳۶ نفر از مجرمان جنایت در پایگاه اسپایکر در صلاح الدین را اجرا کرد.

چند روز پیش بود که «فواد معصوم» رئیس جمهوری عراق اعلام کرد که با احکام اعدام دادگاه جنایی عراق در خصوص محکومین جنایت پادگان نظامی اسپایکر در شمال تکریت که در سال ۲۰۱۴ منجر به کشتار یک هزار و ۷۰۰ جوان عراقی شد، موافقت کرده است.

این بیانه اضافه کرده است که موافقت ریاست جمهوری برای دستگاه اجرایی مربوطه، به منظور اجرای احکام اعدام محکومان، ارسال شده است.

دادگاه جنایی مرکزی در بغداد در ماه فوریه گذشته حکم اعدام ۴۰ محکوم قضیه اسپایکر را صادر کرده بود.

جنایت پادگان اسپایکر یکی از حوادث درد آور خشونت های تروریستی در عراق در آغاز هجوم داعش به اراضی عراق در ژوئن ۲۰۱۴ به شمار می رود که در نتیجه آن، یک هزار و ۷۰۰ جوان که عموما از استان های جنوبی و مرکزی عراق به دست تروریست ها کشته شدند و عراقی‌ها از این جنایت به عنوان جنایت عصر یاد می‌کنند.

گروه تروریستی داعش بعد از جنایت کشتار جمعی ۱۷۰۰ جوان عراقی، تصاویر و فیلم‌ها ویدئویی زیادی از این جنایت را بر روی اینترنت قرار داد.

خانواده‌های قربانیان این حادثه بارها در تظاهرات مختلف در بغداد و دیگر شهرهای عراق خواستار اشد مجازات علیه عوامل این فاجعه شده بودند.

اسپایکر ، پایگاهی آموزشی متعلق به نیروی هوایی ارتش عراق است که در شمال شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین و در حدود ۱۸۰ کیلومتری شمال بغداد واقع است.