الکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل در مجلس دومای روسیه به دولت‌هایی که با استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا یا سامانه‌های ضد موشکی در  خاک خود موافق هستند، هشدار داد که با عواقبی از جمله تهدید امنیت داخلی‌شان مواجه می‌شوند.

پوشکوف گفت: در مورد امکان انتقال سلاح‌های هسته‌ای آمریکا از ترکیه به رومانی، این مساله عملا در دست مناقشه و بررسی قرار دارد، این مساله در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی بالاخص در لهستان در حال بررسی است و از زبان وزیر دفاع مساله استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در لهستان مطرح شد، موضع روسیه در این خصوص بسیار شفاف است، ما همواره گفته‌ایم که آن کشورهایی که در اراضی خود میزبان سلاح‌هایی هسته‌ای آمریکا شوند و کشورهایی باشند که در نزدیکی مرزهای روسیه قرار دارند، بدین ترتیب سطح ضعف خود را بالا می‌برند.

وی افزود: این طبیعتا بخشی از برنامه‌ریزی‌ استراتژیک ما خواهد بود، به همین دلیل آن دولت‌ها که اینگونه تصمیم‌هایی را اتخاذ می‌کنند، مسئول عواقب آن از جمله بر امنیت داخلی خود خواهند بود.

گزارش‌های خبری اخیرا منتشر شد که حکایت از این داشت که واشنگتن تصمیم دارد پس از تنش روابط خود با آنکارا بعد از کودتای نافرجام در ترکیه و مخالفت واشنگتن با تحویل فتح الله گولن به ترکیه، سلاح‌هایی هسته‌ای را که در ترکیه انبار کرده بود، به رومانی انتقال دهد.