دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عصر روز یکشنبه هفتم شهریورماه در دیدار با «علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ادامه محاصره شهر حلب گفت: کشورهای مختلف از جمله ترکیه و عربستان به دنبال شکست محاصره حلب بودند و توانستند که به صورت جزئی این محاصره را بشکنند، اما ما دوباره محاصره را ترمیم کردیم و اکنون منطقه راموسه در استان حلب زیر آتش ما قرار دارد.

شیخ اکرم الکعبی در خصوص حضور رزمندگان مقاومت در عراق تصریح کرد: نیروهای ما در قالب الحشد الشعبی در عراق حضور دارند و هزاران رزمنده عراقی اکنون در قالب مقاومت اسلامی نُجَباء بر ضد داعش در این کشور می جنگند.

وی افزود: وجود نیروهای حشد شعبی در موصل باعث جلوگیری از تقسیم عراق می شود و حشد باید در عملیات آزادسازی این شهر شرکت کند. اگر حشد از مناطق غربی عراق عقب نشینی کند، تروریست‌های داعشی دوباره از سوریه وارد شهرهای عراق می‌شوند.

این فرمانده برجسته بسیج مردمی (حشد شعبی) عراق با تاکید بر نقش منفی آمریکا در عراق گفت: آمریکا نمی‌خواهد که داعش در عراق شکست بخورد و این کشور در عملیات نظامی خود در عراق تنها به دنبال یک سری پیروزی‌های ظاهری است و هدف آمریکا در عراق ایجاد توازن قوا بین داعش و حشد است.

شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء، حضور نیروهای حشد در سوریه را ضروری دانست و افزود: آزادی شهرهای رقه و دیرالزور سوریه برای عراق یک مساله امنیت ملی است و نیروهای حشد باید با توافق با دولت سوریه به صورت زمینی از عراق وارد خاک سوریه شوند و این شهرهای استراتژیک را آزاد کنند.

وی در پایان در خصوص موضع مقاومت اسلامی نُجَباء نسبت به جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که ایران رهبر جهان اسلام و ولایت فقیه مظهر اقتدار اسلام است، در روایات از ائمه معصومین(ع) آمده که امام مهدی(عج) با لشکری از خراسان می‌آید.