روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشت: براساس نظرسنجی مؤسسه پیو، تقریبا نیمی -چهل و چهار درصد- از خانوارهای آمریکایی اسلحه دارند و روند مالکیت سلاح در آمریکا طی دو سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

در این گزارش آمده است: به نظر می رسد روند خرید اسلحه توسط خانواده های آمریکایی در حال افزایش است.

گزارش جدید مؤسسه پیو، نشان دهنده ایجاد تغییرات شدید در روند در اختیار داشتن اسلحه در آمریکاست. این در حالی است که نظرسنجی های قبلی نشان می داد روند مالکیت اسلحه در آمریکا طی سال های گذشته در حال کاهش است.

بر اساس این گزارش، درخواست ها از اف بی آی برای بررسی سابقه افراد در سال دو هزار و شانزده به سطح بی سابقه ای رسید و این موضوع نشان دهنده افزایش تقاضا برای در اختیار داشتن سلاح گرم در آمریکاست.

جدیدترین تحقیق مؤسسه پیو -که از میان 2010 بزرگسال انجام شد- نشان می دهد جمهوری خواهان و دموکرات ها از روند بررسی پیشینه در ارتباط با خریداران خصوصی اسلحه و فروش اسلحه در نمایشگاه ها حمایت قابل توجهی می کنند.

حدود 90 درصد از حامیان هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و 75 درصد از حامیان دونالد ترامپ از انجام بررسی های دقیق تر در ارتباط با پیشینه خریداران اسلحه حمایت می کنند.