"هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سخنرانی روز گذشته خود که در کلیولند برگزار شد موضوع سفر آتی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، را به مکزیک مورد انتقاد قرار داد. ترامپ در این سفر راجع به مهاجرت نیز سخنرانی کرده بود.

 

کلینتون سفر اخیر ترامپ را به مکزیک شرم‌آور توصیف کرد و گفت همین تغییر 180 درجه‌ای شخصیت و افکار ترامپ، دلیل محکمی است که شایسته ریاست جمهوری آمریکا نیست.

 

کلینتون در بخش دیگری از سخنانش افزود: چطور ترامپ می‌تواند تا این اندازه شخصیت دوگانه‌ای داشته باشد. او در مدت چند ساعت، از ابراز نفرت نسبت به مکزیکی‌ها تا ابراز علاقه برای سفر به این کشور و ملاقات با آنها تغییر داد. ترامپ علاوه بر توهین به مردم مکزیک و دزد و قاچاقچی خطاب دادن آنها در حساب توییتر خود با رئیس جمهور این کشور نیز جنگ لفظی به راه انداخت و اعلام کرد نیروهای امنیتی آمریکا را در مرز مکزیک 2 برابر می‌کند و در خط مرزی دو کشور دیوار احداث خواهد کرد. او همچنین تهدید کرد 16 میلیون مکزیکی ساکن آمریکا را از کشور اخراج می‌کند و با تمام این حملات گستاخانه علیه مردم مکزیک حالا  به این کشور سفر نیز کرده است. افکار یک انسان تا چه اندازه می‌تواند آشفته و درهم باشد؟

 

کلینتون همچنین گفت: ترامپ برای منحرف کردن اذهان عمومی از لفاظی‌های خطرناکی استفاده می‌کند. او سعی می‌کند رای دهندگان را درباره شخصیت واقعی خود فریب دهد. ترامپ وانمود می‌کند به آن اندازه که ظاهرش نشان می‌دهد بد و پلین نیست؛ اما دیگر دیر شده است. وقتی رای دهندگان می‌بینند او در کمپین انتخاباتی خود چه گفته و سپس چه اقدامی انجام داده است، متوجه فریبکاری ترامپ خواهند شد. نمی‌توانید به کشوری سفر کنید درحالیکه با مردم و رئیس جمهور آن کشور صراحتا دشمنی کرده باشید. فکر می‌کنم کاملا بر همه ما آشکار شده است که دونالد ترامپ از لحاظ ثبات شخصیتی شایستگی ریاست جمهوری امریکا را ندارد.

 

دونالد ترامپ در سخنرانی هفته گذشته خود که در فینیکس (آریزونا) برگزار شد بار دیگر تاکید کرد با مهاجرت‌های بی‌رویه مقابله خواهد کرد و از طرح اخراج گسترده مهاجران حمایت می‌کند، وی سپس از تصمیم خود برای سفر به مکزیک و دیدار با رئیس جمهور این کشور خبر داد.

 

دونالد ترامپ در یک نوشته توهین‌آمیز درباره کلینتون که در حساب کاربری توییتر خود منتشر کرده بود، نوشت: می‌تواند یک حقیقت را به شما بگویم که این روزها حسابی من را کلافه کرده است؟ کلینتون هیچ شباهتی به یک رئیس جمهور ندارد، او را چه به ریاست جمهوری!

 

"تیم کین،" سناتور دموکرات و فعال در کمپین انتخاباتی کلینتون، در واکنش به سخنان توهین‌آمیز ترامپ گفت: وقتی هیلاری کلینتون در حال سپری کردن دور دوم ریاست جمهوری خود است، کسی حتی به یاد نمی‌آورد ترامپ روزی برای این سمت نامزد شده بود.

 

مبارزه بعدی ترامپ و کلینتون در ایالت مهم اوهایو خواهد بود زیرا این ایالت همواره در مجموع آراء انتخاباتی نقشی سرنوشت‌ساز داشته است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مقبولیت کلینتون در ایالت اوهایو 4 درصد بیشتر از ترامپ است.