یک دیپلمات ارشد در وین روز چهارشنبه اعلام کرد کشورهای عرب عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی از تلاش برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به پذیرش نظارت بین المللی بر فعالیت های هسته ای خود، دست کشیده اند.

این دیپلمات ارشد عرب در این باره گفت کشورهای عربی برای نخستین بار طی سه سال اخیر، دیگر قطعنامه ای را درباره رژیم صهیونیستی در کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه نخواهند کرد. این کنفرانس قرار است هفته آینده برگزار شود.

«وائل الاسد» ‌فرستاده اتحادیه عرب با اشاره به ناموفق بودن تلاش های کشورهای عربی برای سازماندهی کنفرانسی با موضوع خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای، گفت این موضوع باعث شد کشورهای عربی از تلاش برای تصویب قطعنامه هایی که صرفا از رژیم صهیونیستی می خواهد رژیم های کنترل هسته ای را اجرا کند، خودداری کنند.

وی افزود: «اکنون اعراب می گویند دیگر کافی است. ما باید با این موضوع، به شیوه ای نتیجه-محور برخورد کنیم. ما تمایلی به قطعنامه هایی نداریم که هیچ ساز و کار اجرایی برای آنها وجود ندارد.»

الاسد در ادامه گفت: «ما باید به دنبال سایر ابزارها و سیاست ها باشیم. ما اکنون در حال طی مسیر بازنگری تا ماه مارس آینده هستیم.»