تدابیر ویژه کویت برای امنیت حسینیه ها در ماه محرم

سرلشکر «ابراهیم الطراح» معاون وزیر کشور کویت تاکید کرد: وزارت کشور کویت اهتمام فراوانی برای حفظ امنیت شهروندان در ماه محرم قائل است و ضمن همکاری نزدیک با صاحبان حسینیه ها بیش از 200 نیروی داوطلب برای کمک به حفظ امنیت حسینیه ها آموزش دیده اند.

وی در گفت وگو با نشریه «الانبا» با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی اجازه تردد عناصر مشکوک و یا هر فرد مظنونی را به محل تجمع عزاداران نخواهند داد، گفت: وزارت کشور کویت برای تامین امنیت عزاداران از تجربه های امنیتی جهانی برای جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه تروریستی در ماه محرم استفاده می کند.

کویت پس از حادثه انفجار مسجد امام صادف علیه السلام که در سال گذشته رخ داد مبارزه گسترده ای را با تندروی در کویت آغاز کرده و برای حفظ امنیت کشور تلاش می کند.

همچنین ژنرال سلیمان الفهد قائم مقام وزارت کشور کویت در سخنانی با اشاره به اینکه در ماه محرم به هیچ کس چه خطیب، واعظ و سخنران و هر فرد دیگری اجازه نخواهد داد که از قوانین وحدت ملی تخطی کند، از صاحبان حسینیه ها خواست تا با مسئولان و نیروهای امنیتی همکاری کنند.

وی همچنین گفت که براساس تصمیمات اتخاذ شده، هرگونه تجمع و تظاهرات و توزیع غذا و تنقلات در خیابان ها در ماه محرم و ایام عاشورا ممنوع است.