به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ان‌بی‌سی نیوز؛ مشاور مالی اسبق ترامپ که اخبار اظهارنامه مالیاتی وی را دنبال می‌کند، با اشاره به قوانین مالیاتی اواسط دهه نود اعلام کرد نامزد جمهوری‌خواه برخلاف ادعایی که دارد، هیچ اطلاعاتی درباره کدهای مالیاتی ندارد.

جک میتنیک، مشاور مالی اسبق دونالد ترامپ در دهه 90 میلادی در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: تا آنجایی که من می‌دانم، نامزد جمهوری‌خواه قادر به درک کدهای مالیاتی نیست. او نه فرصت یادگیری کدهای مالیاتی را دارد و نه صبر و شکیبایی برای یادگیری آن‌ها. هر آنچه ترامپ درباره مالیات می‌داند تنها نتیجه یک عمر تجربه است.

وی پیش از این در برنامه روز سه شنبه "تودی شو" گفته بود: در گزارش نیویورک‌تایمز به این نکته اشاره نشده که آیا ترامپ در سال 1995 از قوانین و کدهای مالیاتی پیچیده برای فرار از پرداخت مالیات استفاده کرده است؟

میتنیک تمام اسناد و مدارک منتشر شده توسط تایمز را معتبر دانست ولی تأیید نکرده که آیا ترامپ از زیان 916 میلیون دلاری خود برای جبران مالیات بر درآمد سوءاستفاده کرده است.

میتنیک بر بخشی از سوابق مالیاتی ترامپ در سال 1995 نظارت داشته است. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارش روز شنبه بخش‌هایی از این سوابق را منتشر کرد. سوابق مالیاتی ترامپ در سال 1995 که تاکنون منتشر نشده بودند، نشان می‌دهد این نامزد جمهوری‌خواه از شکست‌های مالی دهه 90 سود مالیاتی زیادی برده است. نیویورک‌تایمز به سوابق مالیاتی دونالد ترامپ دست پیدا کرد و کارشناسانی را برای تحلیل آن‌ها استخدام کرد. این کارشناسان معتقدند ترامپ در دهه 90، 916 میلیون دلار از دست داده است و از همین موضوع برای پرداخت نکردن مالیات به مدت 18 سال استفاده کرده است.

ترامپ پاسخ توییتری به این گزارش گفت: من به قوانین مالیاتی پیچیده بیش از هر کسی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده، تسلط دارم و تنها کسی هستم که می‌توانم آن‌ها را رفع‌ و رجوع کنم.