شخصیت‌های جمهوریخواهی که از ترامپ متنفرند

 به دنبال منتشر شدن فیلمی درباره دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه که در آن از الفاظ رکیکی درباره زنان استفاده کرده بود شخصیتهایی مانند کاندولیزا رایس و جان مک کین که از چهره‌های مهم هم حزب وی به شمار می‌روند به شدت از این میلیاردر آمریکایی انتقاد کرده و از او خواسته‌اند از انتخابات کناره‌گیری کند.

به دنبال این رسوایی نزدیک به 10 سناتور حزب جمهوریخواه خواهان کناره‌گیری ترامپ از انتخابات شده و یا اعلام کرده‌اند که به او رای نخواهند داد. جان مک کین، سناتور برجسته جمهوریخواه یکی از این افراد است که تاکید کرده غیر ممکن است حتی به صورت مشروط نیز از نامزدی ترامپ در انتخابات حمایت کند.

کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا در دولت جرج بوش نیز در یکی از صفحات اجتماعی خود نوشت: کافی است. دونالد ترامپ نباید رئیس‌جمهور باشد. بهتر است او کناره گیری کند.

با تمام این تفاسیر ترامپ تاکید کرده که با وجود تلاش رسانه‌ها برای انصراف از رقابت با کلینتون وی به هیچ عنوان از انتخابات کناره‌گیری نخواهد کرد.

همسر دونالد ترامپ نیز پس از انتشار این فیلم که شوهرش از تلاش برای رابطه نامشروع با یک زن شوهر دار با الفاظی زشت سخن می‌گفت اعلام کرد: "کلماتی که همسرم به کار برده ،به نظر من غیرقابل قبول و توهین‌آمیز است. این‌ها معرف مردی که من می‌شناسم نیست. او قلب و فکر یک رهبر را دارد."

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان که عالی ترین مقام حزب جمهوریخواه نیز به شمار می‌رود روز جمعه با محکوم کردن این سخنان در روز جمعه و اندکی پس از انتشار فیلم گفت که ترامپ در برنامه انتخاباتی روز شنبه شرکت نخواهد کرد.