یکی از اعضای ستاد انتخاباتی "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا پس از اظهارات "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه این انتخابات در مناظره روز گذشته (بامداد امروز به وقت ایران) کنترل خود را از دست داد و به این نامزد جمهوری خواه ناسزا گفت.

 

دونالد ترامپ در مناظره انتخاباتی یکشنبه شب با هیلاری کلینتون ادعا کرد: اگر زمانی که همایون خان در سال 2004 در عراق کشته شد، من رئیس جمهور آمریکا بودم، او همچنان زنده بود. 

 

این اظهارات ترامپ باعث شد "جسی لریچ،" سخنگوی سیاست خارجی کلینتون کنترل خود را از دست بدهد و در حساب توییتر خود به ترامپ ناسزا بگوید. وی در حساب توییتر خود خطاب به ترامپ نوشت: "با اشاره به اینکه گفتی اگر رئیس جمهور بودی همایون خان زنده بود، برو به درک."

 

این درحالیست که جسی لریچ چند دقیقه پس از انتشار این توییت عذر خواهی کرد و نوشت: "می خواهم برای لحن نامناسب و زبان نادرستی که در این متن استفاده کردم، پوزش بخواهم. از همه عذر خواهی می کنم."

 

دونالد ترامپ همچنین در مناظره روز گذشته همایون خان را قهرمان آمریکا خطاب کرد.

 

همایون خان یک نظامی مسلمان آمریکایی بود که در عراق کشته شد. پیشتر نیز والدین همایون خان در گردهمایی ملی دموکراتها برای حمایت از کلینتون حضور یافتند. "غزاله خان،" مادر همایون خان در این گردهمایی سکوت کرده بود که ترامپ از رفتار او سوء استفاده کرد و گفت این زن بخاطر مذهب اسلامی اش نمی تواند صحبت کند. این اظهارات ترامپ انتقاد بسیاری از مردم را برانگیخت.