العبادی خطاب به سعودی ها: بیدار شوید، کشورتان مکان مورد علاقه داعش است

 نخست وزیر عراق در جلسه ای با سفرای برخی کشورهای همسایه و جهان به رهبران ترکیه هشدار داد مرتکب خطای مرگبار صدام رئیس رژیم سابق عراق نشوند و از دولت های عربی حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان خواست در برابر خطر داعش بیدار شوند، چرا که به گفته وی این کشورها محیط مورد علاقه داعش هستند.

حیدرالعبادی در این نشست که ترکیب شرکت کنندگان مشخص نشده، خطاب به دولتمردان ترکیه گفت که حضور نیروهای ترکیه در عراق، پیک نیک و تفریحی نیست و در عین حال نسبت به اظهارات تنش زای رهبری ترکیه خوشبینی چندانی ندارد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در این دیدار با اشاره به اینکه از روز اول مسئولیتش به دنبال بهبود روابط با دولت های همسایه و حل مشکلات طولانی مدت عراق با این کشورها بوده است، تاکید کرد این اشتیاق هنوز هم ادامه دارد، اما حل مشکلات میسر نخواهد بود مگر با تعامل و همکاری.

وی ادامه داد، ما می دانیم که مشکلاتی به درازی ده ها سال با برخی کشورها داشته ایم، اما تصمیم گرفتیم که به سمت بهبود روابط و ایجاد فضا و امکان حل مشکلات حرکت کنیم.

العبادی درباره پرونده نیروهای ترکیه در عراق تکرار و تاکید کرد: ورود این نیروها به عراق تفریخی نخواهد بود.

نخست وزیر عراق همچنین از رهبری ترکیه خواست مرتکب اشتباه صدام رئیس رژیم سابق عراق نشود که سبب فاجعه بعد از فاجعه شد.

نخست وزیر ترکیه در آخرین اظهاراتش در روز دوشنبه بار دیگر خطاب به عراقی ها این پیام را داد که 'امکان ندارد نیروهای ترکیه در عملیات موصل حضور نیابند'؛ موضوعی که بار دیگر تنش در روابط دو کشور را تشدید کرد.