شفافیت بیش از پیش مواضع مصر در پرونده سوریه

 سرهنگ بازنشسته گارد سلطنتی اردن در عمانتصریح کرد: آنچه در منطقه خاورمیانه از جمله عراق و سوریه شاهد آن هستیم، یک هدف اساسی را دنبال می‌کند و آن تقسیم و تجزیه کشورهای قرار گرفته پیرامون رژیم صهیونیستی براساس تقسیمات طایفه‌ای و نژادی است.

این سرهنگ بارنشسته گارد سلطنتی اردن با اشاره به اینکه مشخصه کیان‌های طایفه‌ای و نژادی جدید درگیری و نزاع مستمر با یکدیگر خواهد بود، افزود: تحقق این ایده به معنای نابودی و اضمحلال ارتش‌ و نیروهای مسلح سوریه و مصر است.

المجالی درباره مواضع حقیقی قاهره در قبال تحولات جاری در منطقه گفت: شرایط خاص اقتصادی مصر و نیاز این کشور به کمک‌های مالی و اقتصادی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موجب تاخیر در اعلام مواضع حقیقی این کشور در قبال بحران سوریه شد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک شاهد شفافیت بیش از پیش مواضع مصر در پرونده سوریه و افزایش هماهنگی‌های این کشور با دمشق خواهیم بود و این موجب می‌شود، این کشور سهم بسزایی نه تنها در پرونده سوریه بلکه در سایر پروند‌ه‌های منطقه‌ای ایفا کند.

المجالی خشک شدن ریشه تروریسم منطقه‌ای را در خشک شدن منابع تامین مالی و حمایت‌های لجستیکی آن و در گام دوم افزایش هماهنگی‌ها و همکاری‌ها با دمشق ملاحظه و خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها در مقوله مبارزه با تروریسم صادق بودند، باید متحدان منطقه‌ای خود مانند عربستان و ترکیه را به توقف حمایت از گروه‌های تروریستی وادار می‌کردند.

وی موضع قاطع روسیه و شکست سعودی‌ها در یمن و ایستادگی ارتش سوریه را مهمترین عواملی شمرد که تمام بازیگران منطقه‌ای و بین المللی وادار به تجدید نظر در محاسباتشان کرد.

المجالی گفت: مردم اردن از هر طیف و قشری در کنار نظام سوریه و کشور یکپارچه و مستقل هستند و هیچ‌گاه خواهان قدرت یافتن گروه‌هایی مانند جبهه النصره و داعش در مرزهای این کشور با سوریه نیستند.