وب سایت وزارت خارجه روسیه هک شد

 سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه اعلام کرد وب‌سایت رسمی این وزارتخانه هک شده‌است.

ماریا زاخارووا یکشنبه در مصاحبه با یک ایستگاه رادیویی گفت: «وب‌سایت وزارت خارجه هک شده‌است. کارشناسان ما در تلاش هستند تا بفهمند این کار را چه کسی انجام داده‌است.»

شبکۀ خبری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده‌بود هکری با اسمِ مستعار «دلقک»، وب‌سایت وزارت خارجۀ روسیه را هک کرده و یادداشتی را آنجا به جا گذاشته‌است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، در این یادداشت آمده است: «رفیق‌ها! برنامه‌های عادی وب‌سایت وزارت خارجۀ روسیه را مختل می‌کنیم تا این پیغام مهم را به اطلاع شما برسانیم. دیگر بس است. شما (روسیه) شاید بتوانید به کشورهای اطراف خود تحکم کنید، اما اینجا امریکاست.هیچ‌کس تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.»

این هکر در مصاحبه با سی‌ان‌ان عصبانیت از حملۀ گستردۀ سایبری روز جمعه به امریکا و قطع شدن دسترسی شمار زیادی از مردم این کشور به اینترنت را دلیل حملۀ خود به روسیه عنوان کرد.

دولت واشنگتن اوایل ماه جاری میلادی روسیه را به هک کردن ایمیل‌های مقام‌ها و سازمان‌های امریکایی، از جمله ایمیل‌های کمیتۀ ملی حزب دموکرات، متهم کرده‌بود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه، این اتهام‌ها را «بی‌اساس» خوانده و رد کرده‌بود .

یکی از مسئولان وزارت خارجۀ روسیه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت وب‌سایت این وزارتخانه معمولاً هدف حمله‌های هکری قرار می‌گیرد.