بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در حال مذاکره با آلمان برای خرید زیردریایی‌های جدید می‌باشد که قرار است حدود 10 سال دیگر وارد ارتش این رژیم شود و جایگزین مدل‌های کنونی آن گردد.

هم اکنون 5 فروند زیردریایی دلفین در خدمت ارتش صهیونیستی قرار دارد و انتظار می‌رود ششمین فروند از این زیر دریایی در سال 2017 تحویل داده شود. بر اساس گزارش‌های منتشره پیرامون مذاکرات برای خرید این زیردریایی، احتمالا دولت آلمان همانند قرارداد قبلی خرید زیردریایی دلفین که در آن یک سوم مبلغ آنرا بر عهده گرفته بود، در قرارداد جدید نیز مشارکت داشته و به صهیونیست‌ها برای خرید این زیردریایی کمک کند. شرکت کشتی سازی «HDW» واقع در شهر «کیل» آلمان سازنده این زیردریایی‌ها است.

ارزش این قرارداد 1.2 میلیارد یورو برآورد شده است. با توجه به اینکه قیمت هر فروند زیردریایی حدود 400 میلیون یورو برآورد شده است، احتمالا این قرارداد شامل 3 فروند زیردریایی خواهد بود. بر همین اساس، زیردریایی دلفین، گران ترین ابزار جنگی صهیونیست‌ها محسوب می‌شود.

نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی، پس از نیروی هوایی و نیروی زمینی در جایگاه سوم دکترین نظامی این رژیم قرار دارد، که شاید دلیل اصلی آنرا بتوان در ضعف دشمنان سنتی صهیونیست‌ها و عدم احساس خطر در این حوزه از جانب آنها طی جنگ‌های گذشته ارزیابی کرد. همچنین خطرات متصور در درگیری‌های زمینی و دریایی برای نظامیان را می‌توان به عنوان دلیل دیگری برای این درجه بندی عنوان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در برابر فشارهای جامعه نسبت به کشته شدن نظامیانش به شدت ضعیف بوده و این مسئله را در تمام طرح‌ها و اقدامات خود مد نظر قرار می‌دهد. البته باید این نکته را نیز متذکر شد که علی رغم وجود تکنولوژی‌های برتر در حوزه تجهیزات دریایی، نمی‌توان از آن به عنوان تکنولوژی سرنوشت‌ساز در درگیری‌های نظامی، در مقایسه با نیروی هوایی استفاده کرد. بر همین اساس، نیروی دریایی از بودجه و نیروی انسانی کمتری در مقایسه با دو نیروی دیگر نیز بهره می برد.

در این بین، ناوچه‌های موشک انداز «ساعر» و زیردریایی‌های «دلفین»، به عنوان تجهیزات استراتژیک نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می شوند. زیردریایی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ناوتیپ هفتم که محل استقرار آنها در پایگاه دریایی حیفا است، مشغول به فعالیت هستند و به مثابه دست بلند صهیونیست‌ها در جنگ‌های فرامنطقه‌ای عمل خواهند کرد.

 

«دلفین»، «لِویاتان»، «تکوما»، «تنین» و «رهو»، نام‌هایی هستند که ارتش رژیم صهیونیستی برای 5 فروند زیردریایی خود انتخاب کرده و زیردریایی ششم نیز «دکر» نامیده شده است. در بین این زیر دریایی‌ها، 3 فروند آخر یعنی زیردریایی‌های تنین، رهو و دکر، که به آنها «دلفین AIP» گفته می‌شود مجهز به سیستم پیشرانه بدون نیاز به هوای بیرون می‌باشند. طول این زیردریایی‌ها 12 متر و توان جابجایی آنها 500 تن بیشتر از زیردریایی‌های سری اول می باشد. همچنین تعداد نیروهای کادر آن بیشتر می‌باشد.

گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که زیردریایی دلفین امکان تجهیز به کلاهک هسته‌ای با برد 1500 کیلومتر را دارد. همچنین امکان شلیک موشک‌های «پوپای» را که در سرزمین‌های اشغالی تولید می‌شود، دارد.

مختصات زیردریایی «دلفین»