در حالی که کمتر از 10 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، گاف نامزد جمهوریخواه در تجمع ایالت کالیفرنیا، به جنجالی تازه تبدیل شده است.

دونالد ترامپ در ادامه مبارزات انتخاباتی خود روز شنبه(دیروز) به شهر «میدوِی» در ایالت کالیفرنیا رفت و در جمع حامیانش سخنرانی کرد.

نامزد جمهوریخواه در حین سخنرانی بود که سر و صداهایی از داخل جمعیت شنیده شد. او در ابتدا سعی کرد که توجهی به این سر و صداها نکند و آن را نادیده گیرد.

بالاخره این سر و صداها با واکنش دونالد ترامپ مواجه شد و او اینطور برداشت کرد که انگار یک فرد سیاه پوست در صدد بر هم زدن تجمع و در تلاش برای اعتراض علیه او است.

ترامپ به حامیانش گفت: «طوری نیست، او را رها کنید. مثل اینکه ما اینجا یک تظاهرات کننده داریم».

این اظهارنظر نامزد جمهوریخواه و «تظاهرات کننده» خطاب کردن فرد سیاه پوست از سوی ترامپ سبب واکنش جمعیت حاضر و هو کردن آنها شد.

ترامپ در ادامه و از پشت بلندگو به این فرد سیاه پوست گفت: «ببینم آیا 1500 دلار پول دریافت کردی که اراذل و اوباش باشی؟ ببینم این فرد تظاهرات کننده کجاست؟ آیا به او پول پرداخته شده؟»

به دنبال این فعل و انفعالات بود که یک نیروی امنیتی به سمت این فرد سیاه پوست رفت. در همین بین ترامپ گفت: «شما می‌توانید او را بیرون ببرید. او را بیرون ببرید».

واشنگتن پست اما گزارش داده که نام این فرد سیاه‌پوست، «سی.جِی کَری» ساکن کارولینای شمالی است کسی که مدعی است از مدت‌های قبل حامی ترامپ بوده است. 

این آمریکایی 63 ساله در مصاحبه با این روزنامه گفت که او از شهرش به میدوی کالیفرنیا رفت تا نامه‌ای به ترامپ بدهد.

او گفت من در تجمع بودم و فریاد می‌زدم «دونالد، دونالد» و می‌خواستم به او نزدیک شوم اما جمعیت حاضر ناگهان توجهش به من جلب شد.

به گفته کری، او در حالی که نامه‌اش را روی هوا میچرخاند به سمت ترامپ در حرکت بوده اما حاضران اینطور برداشت کردند که او مخالف نامزد جمهوریخواه است.