انتقاد تند ترامپ از نظام قضایی آمریکا

 "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتقادی شدیداللحن علیه نظام قضایی این کشور از آن با عنوان "سرطان فساد دولتی" یاد کرد و اظهار داشت: نظام قضایی آمریکا همانند کشورهای جهان سوم است.

 

انتقادات ترامپ پس از آن مطرح شد که گزارش‌هایی درباره اختلاف عمیق میان اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا افشا شد. نامزد جمهوری‌خواهان در این باره گفت: نظام قضایی ما با تقلب آمیخته است. وقتی به کاخ سفید راه یابم تلاش خواهم کرد به فساد دولتی خاتمه دهم.

 

 اداره بازرسی و تحقیقات پلیس فدرال آمریکا روز جمعه اعلام کرد پرونده ایمیل‌های "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، را دوباره به جریان خواهد انداخت و آن را بار دیگر مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دهد.

 

کلینتون در واکنش به تصمیم پلیس فدرال این کشور برای بررسی مجدد پرونده ایمیل‌ها گفت: نامه "جیمز کومی،" رئیس اف بی آی، چند روز مانده به انتخابات 8 نوامبر عجیب و عمیقا نگران کننده است.

 

وی در جمع هواداران خود در دیاتونا در ایالت فلوریدا گفت: مهم نیست که آنها در این روزهای آخر چه به سمت ما پرتاب می‌کنند، مهم این است که ما عقب نشینی نخواهیم کرد و به زمین نخواهیم خورد.

 

در سال 2015 میلادی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا به جای استفاده از سرورهای امن دولتی از ایمیل شخصی استفاده کرده است.

 

"لورتا لینچ،" دادستان کل ایالات متحده، نیز روز شنبه از اقدام جیمز کومی برای به جریان انداختن دوباره این پرونده انتقاد کرده است. یک مقام دولتی آمریکا که نامش فاش نشده است گفت موضع وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه پرهیز از هرگونه اقدامی است که احتمال دارد بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاثیر بگذارد.

 

وزارت دادگستری آمریکا از اف بی آی خواسته است که در این زمینه فعلا سکوت کند.