قربانیان خشونت در برزیل بیشتر از سوریه

 نتایج بررسی یک نهاد غیر دولتی برزیل حاکی است که تعداد قربانیان خشونت در برزیل در 4 سال گذشته بیشتر از کشته شدگان جنگ و خشونت در سوریه در همین مدت بوده است.

این گزارش افزود: نرخ آدمکشی در برزیل در سال 2015 میلادی به 58 هزار نفر کاهش یافته که این رقم معادل 160 قتل در روز بوده است.

البته برزیل یک کشور بزرگتر و با جمعیت 200 میلیون نفری است، در مقایسه با سوریه‌ای که حدود 16 میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد بالای آوارگان جنگ، دسترسی به آمارهای دقیق در سوریه را سخت و دشوار کرده است.

ولی آمارهای این سازمان غیر دولتی برزیل نشانگر این واقعیت است که خشونت منجر به قتل در این کشور هنوز یکی از بزرگترین نگرانی ها به شمار می رود. نرخ آدمکشی در برزیل در سال 2015 میلادی معادل 28.6 برای هر 100 هزار نفر بوده است، میانگین جهانی در سال 2012 میلادی کمتر از 6.2 برای هر 100 هزار نفر بوده است.

این نرخ حتی در مناطق شمال شرقی برزیل بسیار بیشتر است، به طوری که نرخ آدمکشی و قتل در منطقه "سرجیپی" به 57 نفر در 100 هزار نفر رسیده است.

کلودیو بیاتو استاد دانشگاه میناس گرایس در این باره تاکید کرد: چیزی که این آمارها نشان می دهد این است که ما هنوز با سطح بالایی از جرائم خشونت آمیز روبرو هستیم و برزیل امروز در این زمینه رهبر جهان به شمار می رود.

پلیس برزیل طی سال 2015 میلادی بیش از 3345 نفر را به قتل رسانده است که این رقم نسبت به سال قبل از آن 6.3 درصد رشد داشته است. این رقم معادل 9 نفر در روز بوده است. در این مدت حدود 400 مامور پلیس نیز کشته شده اند ولی تنها یک سوم آنها در زمان قتل در حال انجام وظیفه بوده اند.