اعدام مرد معلول سعودی به اتهام شرکت در تظاهرات

عربستان قصد دارد یک مرد معلول را به اتهام شرکت در تظاهرات گردن بزند.

 

یک دادگاه جنایی در ریاض این مرد را به «حمله به پلیس» در تظاهرات سال 2011 متهم گرد. این مرد 23 ساله در حال حاضر کم‌بینا است و قبلاً کم شنوا هم بوده که بنابر گزارش‌ها به دلیل شکنجه شدن از سوی پلیس، شنوایی کامل خود را از دست داده است.

 

خانواده این فرد معلول در بیانیه‌ای حکم دادگاه را رد و اعلام کردند وی در پی شکنجه، وادار به اعتراف شده است. مرد متهم، اعلام کرده است که پلیس وی را به ارسال پیام‌هایی متهم کرده؛ اما او در آن زمان حتی قدرت خرید یک تلفن همراه را هم نداشته است.

 

47 نفر از تظاهرات کنندگان که گفته می‌شود از حامیان القاعده هستند در ماه ژانویه و در یک روز اعدام شدند. تعداد اعدامی‌های عربستان در ماه ژوئیه به 108 نفر رسید. با بالا گرفتن اعتراض غربی‌ها از افزایش اعدام در عربستان، روابط این کشور با انگلیس تیره شده است.

 

کشورهای مختلف جهان در تلاش هستند تا کمتر از مجازات اعدام استفاده کنند؛ اما این روند در عربستان صدق نمی‌کند. این کشور اقلیت‌ها را به طور ناعادلانه محاکمه و اعدام می‌کند.

 

این مرد معلول در 6 سالگی دچار حادثه شد و بر اثر ضربه به جمجمه‌اش نیمی از شنوایی و بینایی خود را از دست داد. پزشکان، ترس را عاملی برای وخیم شدن شرایط وی می‌دانند؛ اما پلیس بدون توجه به اسناد ومدارک پزشکی وی را شکنجه می‌کند.