اعتراضات ترامپ به حکم اف بی آی درمورد کلینتون

 دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در جمع طرفدارانش در ایالت فلوریدا تاکید کرد: تصمیم اخیر اف بی آی در انجام تحقیقات تازه درباره استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی و اعلام بی گناهی وی، موجب لطمه زدن به اعتبار آمریکا در سراسر جهان شده است.

روز یکشنبه جیمز کومی مدیر اف بی آی با ارسال نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا به صورت بی وقفه تلاش کرده است تا ایمیل های جدید فاش شده کلینتون را مورد بررسی قرار دهد و هیچ دلیلی برای تغییر تصمیم ماه جولای خود پیدا نکرده است.

کومی تصریح کرد: در جریان این روند، ما همه ارتباطات و ایمیل های کلینتون را مورد بررسی قرار دادیم. بر اساس بررسی و بازنگری، ما دلیلی برای تغییر تصمیمی که در ماه جولای اعلام کردیم، پیدا نکرده‌ایم.

ترامپ پیش از این نیز نظم و دقت اف بی آی در بررسی ایمیل های کلینتون را زیر سئوال برد و گفت: تحقیقات ادامه خواهد یافت، ماموران ویژه به کلینتون اجازه نخواهند داد تا با این جرائم وحشتناک، از هر گونه اتهامی تبرئه شود.

ترامپ در ادامه افزود: با چیزی که درباره وضعیت عدالت در کشور ما اتفاق می افتد، کشور ما مورد استهزاء و خنده جهانیان قرار گرفته است. در سیستم تقلب می شود، حداقل ما این مساله را می دانیم، مردم آمریکا نیز تاکنون تا این حد نسبت به این مساله اگاه نشده بودند.

سخنگوی کاخ سفید نیز روز دوشنبه با رد انتقادات نسبت به عملکرد جیمز کومی تاکید کرد: باراک اوباما همچنان نسبت به توانایی کومی برای اداره اف بی آی اطمینان دارد.

ترامپ در ادامه سخنانش به پیشتازی جمهوریخواهان در ایالت‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: کمپین جمهوریخواه در نظرسنجی های انجام شده در ایالت های صنعتی و مهم آمریکا پیشتاز است و این مساله منجر به یک پیروزی بزرگ ملی خواهد شد.

وی افزود: کمپین جمهوریخواه در ایالت های آیووا، نیوهمپشایر و میشیگان پیشتاز است. کلینتون به میشیگان رفته است. این ایالت به طور سنتی یک ایالت برای جمهوریخواهان نبوده ولی ما در میشیگان نیز پیشتاز هستیم.