هشدار رهبر گروه تروریستی بوکوحرام به ترامپ

 «ابوبکر شکائو» با انتشار پیامی صوتی در «یوتیوپ» نسبت به پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و گفت: جنگ تازه آغاز شده است. افرادی همانند ترامپ و ائتلاف بین المللی که در حال جنگ با برادارن ما در افغانستان، سوریه و عراق و دیگر نقاط جهان هستند ما را نمی ترسانند.

در ادامه پیام رهبر بوکوحرام خطاب به ترامپ آمده است: ما بر سر اعتقاد خود ایستاده و متوقف نمی شویم. برای ما جنگ تازه آغاز شده است.

هشدار رهبر بوکوحرام در حالی منتشر می شود که رویترز در گزارشی اعلام کرد از افغانستان گرفته تا الجزایر گروه های افراطی در نظر دارند تا از پیروزی غافلگیر کننده «دونالد ترامپ» به عنوان ابزاری برای تبلیغات و جذب نیروهای جدید استفاده کنند.

در همین رابطه فرماندهان طالبان و حامیان داعش می گویند شعارهای جنجالی ترامپ در زمان رقابت های ریاست جمهوری آمریکا علیه مسلمانان از یک سو و اعلام اینکه باید از ورود مسلمانان به آمریکا جلوگیری کرد از سوی دیگر، نقشی چشمگیر در جذب نیرو دارد و از این موارد به ویژه می توان برای جذب جوانان ناراضی در کشورهای غربی استفاده کرد.

در همین رابطه یکی از فرماندهان داعش درافغانستان به رویترز گفت: این مرد (ترامپ) یک دیوانه تمام عیار است. نفرت او از مسلمانان کار ما را بسیار راحتر می کند زیرا ما می توانیم به راحتی نیرو بگیریم.