اظهارات گستاخانه وزیر خارجه بحرین و تایید سخنان نخست وزیر انگلیس

پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان عربی به نقل از وزیر امور خارجه بحرین اعلام کرد: موضع دولت انگلیس در قبال ایران به موضع ما بسیار شبیه است.

 

خبرنگار این شبکه از وزیر خارجه بحرین پرسید: "ترزا می" نخست وزیر انگلیس اصرار داشت در دیدارهایش تاکید خواهد کرد که کشورش از توافقنامه هسته ای با ایران حمایت خواهد کرد، با این حال سخنرانی او در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری حاوی پیام های شدیداللحن در خصوص ایران و نقش این کشور در منطقه بود. آیا فکر می کنید ترزا می به اندازه کافی صریح بود؟ 

 

شیخ خالد بن احمد ‌آل خلیفه پاسخ داد: وی صریح بود. موضع انگلیس که آن را از زبان نخست وزیر این کشور شنیدیم بسیار شبیه به موضع ما بود. 

 

وی ادعا کرد: اگر ایران به توافقنامه هسته ای بدست آمده پایبند باشد و آن را نقض نکند، از نظر ما توافقنامه خوبی خواهد بود ولی اگر به هر صورت این توافقنامه نقض شود، همان لحنی به کار برده می شود که ما و انگلیس به کار بردیم.

 

خالد بن احمد درباره روابط اقتصادی با انگلیس و امکان امضای توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور نیز گفت: ما روابط اقتصادی و بازرگانی گسترده ای با انگلیس داریم ولی سخن گفتن از توافقنامه تجارت آزاد بین ما و انگلیس هنوز زود است. تصمیم گیری در این زمینه برعهده انگلیس است و ما با این کشور همان گونه که مقامات آن راضی باشند کار خواهیم کرد.