افشای سندی درباره داعش

 سند محرمانه به‌تاریخ سوم دسامبر با عنوان «عملیات قطعی» منسوب به اداره امنیت ترکیه فاش شده که ترکیه را به وحشت انداخته است. در این سند قید شده است که داعش عملیات تروریستی در آنکارا انجام خواهد داد.

محتوای این سند محرمانه عبارت‌است از:

ــ از طرف داعش عملیات تروریستی در نزدیکی‌های میدان «قیزیل آی» در خیابان «تونالی هیلمی» به وقوع خواهد پیوست.

ــ در این عملیات از اتومبیل‌های رنو با مدل Fluence، فورد با مدل Mondeo، هیوندای با مدل Accent Blue و فیات با مدل Egae استفاده خواهد شد. اتومبیل فیات به‌رنگ سفید و با پلاک ثبتی آنکارا (06) خواهد بود.

ــ عملیات تروریستی آخر هفته بین روزهای جمعه تا یکشنبه به‌صورت هم‌زمان و در زمان صبح و ظهر انجام خواهد شد.

اداره امنیت ترکیه تکذیب نمی‌کند

اداره امنیت و مبارزه با ترور آنکارا پاسخی درباره فاش شدن این سند محرمانه نداده است و محتوای آن را تکذیب نکرده است.

کارکنان سازمان ملل آنکارا را ترک کرده‌اند.

ادعا می‌شود این سند محرمانه چند روز قبل به دست کارکنان سازمان ملل متحد در آنکارا افتاده است و بر همین اساس آنان بلافاصله آنکارا را ترک کرده‌اند.

فاش شدن این سند محرمانه ارتباط مستقیم با آغاز عملیات نظامی ترکیه در الباب سوریه دارد.

دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه ارتباط مستقیمی با عملیات تروریستی داعش در داخل ترکیه دارد، به‌طوری که پس از عملیات تروریستی داعش در مراسم عروسی در شهر «غازی آنتپ» ، به این بهانه، عملیات نظامی ترکیه موسوم به «سپر فرات» در شمال سوریه آغاز شد و در واقع از نظر آنکارا عملیات تروریستی داعش به دخالت نظامی ترکیه در شمال سوریه مشروعیت بخشیده است.

در آستانه حمله نظامی ترکیه به الباب سوریه این احتمال وجود دارد که باز هم این سناریو تکرار شود و ترکیه برای مشروعیت‌بخشی به این حمله نظامی از عملیات داعش در داخل ترکیه چشم‌پوشی کند.