ظریف با عمار حکیم دیدار کرد

 سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و ائتلاف ملی شیعیان این کشور بعدازظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سید عمار حکیم ضمن ارائه گزارشی از شرایط جاری در عراق در صحنه‌های میدانی و سیاسی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق قدردانی کرد.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در این دیدار موفقیت‌های سیاسی و نظامی دولت، مردم و همه گروه‌ها و اقوام عراقی را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: اقدام تحالف وطنی در ارائه طرح آشتی ملی بسیار ارزنده و برای آینده سیاسی عراق بسیار مهم است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: امکان همکاری بین همه گروه‌ها در داخل عراق وجود دارد و لازم است برخی کشورهای منطقه مشکلاتشان را به عراق منتقل نکنند.

ظریف با اشاره به طرح آشتی ملی در عراق افزود: سازمان‌ ملل هم طرح شما را طرح معقول و مطلوبی می‌داند که این هم دستاورد مهمی است.

وزیر امور خارجه امنیت عراق را امنیت ایران خواند و اظهار داشت: هر کمک و امکانی داشته باشیم در خدمت دولت و ملت عراق برای برقراری ثبات و امنیت به کار می‌بریم و لازم است همه اقوام، طوایف و گروه‌های عراقی نیز در همین راستا گام بردارند.

ظریف روابط ایران و عراق را بسیار خوب توصیف و تاکید کرد: این روابط باید ممتاز باشد و به مدلی از روابط در منطقه تبدیل شود.