ثبت بزرگترین پیروزی ملت سوریه بر دشمنان

  شب گذشته ساکنان حلب آرام‌ترین شب خود را طی چهار سال اخیر سپری کردند، شبی که دیگری خبری از صدای شلیک گلوله و خمپاره نبود. 

ارتش سوریه توانست بزرگترین پیروزی از ابتدای جنگ تحمیلی محور ضد سوری بر این کشور را بر اردوگاه تروریست‌های مورد حمایت این محور رقم بزند و شرق حلب از اشغال آنها آزاد شد، با این حال شماری از تروریست‌ها در نقطه بسیار محدود در محاصره قرار داشتند و بلافاصله از ترکیه یکی از حامیانشان خواستند تا زمینه خروج آنها را از حلب فراهم کند که ترکیه هم برای استفاده بیشتر از این مزدوران با روسیه وارد گفت‌وگو شد تا تروریست‌های باقی مانده را از سرنوشت حتمی‌شان یعنی مرگ نجات داده و آنها را با استفاده از یک توافق از شرق حلب خارج کند.

بر اساس این گزارش،‌دولت سوریه نیز موافقت خود را با خروج تروریست‌های باقی‌مانده به سمت حومه غربی یا شرقی حلب اعلام کرد تا حدود پنج هزار فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان با استفاده از اتوبوس‌هایی که برای خروجشان فراهم شد،‌از گذرگاه صلاح‌ الدین و از طریق منطقه الراموسه به منطقه الراشدین در حومه غربی حلب بروند، افراد مسلح بر اساس توافقی که میان ترکیه و روسیه به دست آمد، امکان همراه بردن سلاح‌های سبک خود را دارند.

به گفته منابع سوری، 33 دستگاه اتوبوس و تعدادی آمبولانس برای انتقال افراد مسلح و خانواده‌هایشان در پل الحج حلب مستقر شده بودند.

همچنین اولین گروه از مجروحان شب گذشته از محله‌های شرقی حلب خارج شدند، قرار بود که گروه‌های تروریستی از صبح امروز،‌خروج از شرق حلب را آغاز کنند،‌ولی بنا به دلایلی که هنوز نامعلوم است،‌این مسئله به روز پنجشنبه موکول شده است.

از سوی دیگر اطلاعات موجود نشان می‌دهد که در میان تروریست‌های محاصره شده، سرکردگانی از ملیت‌های مصری، ترکیه و دیگر کشورها به چشم می‌خورند که ترکیه برای نجات آنها با هدف ملحق کردن آنها به گروه‌های تروریستی خود در آنچه سپرفرات خوانده می‌شود،  تلاش می‌کند،‌گروه‌هایی که برای اشغال شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب تلاش می‌کنند.

این توافق در پی تماس‌های ولادیمیر پوتین و اردوغان سران روسیه و ترکیه و در پی شکست مذاکرات آمریکا و روسیه برای اخراج تروریست‌ها از حلب به دست آمد.