رئیس‌جمهور فیلیپین به قتل اعتراف کرد

 رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین، تنها چند ساعت پس از این که اعلام کرد "من قاتل نیستم"، با حضور در جمعی از سران اقتصادی اظهار کرد که در زمان فرمانداری‌اش "شخصا" مظنونان مصرف مواد مخدر را به قتل رسانده است.

 

دوترته اظهار کرد که در زمان فرمانداری‌اش، سوار بر یک موتورسیکلت در خیابان ها به دنبال درگیری و قتل می گشته است. او این اظهارات را در دفاع از سیاست های اخیر خود، در راستای به قتل رساندن قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر اعلام کرد.

 

دوترته در ادامه گفت یک سوم از 6 هزار نفر مظنون کشته شده در جنگ او بر علیه مواد مخدر، از راه ماموریت های مجاز پلیس به قتل رسیدند و 3800 نفر در قتل های "پارتیزانی" از سوی افراد شناسایی نشده کشته شده اند.

 

وی افزود: "در داوائو ( شهری که او پیشتر فرماندار آن بود) من خودم شخصا این کار را می کردم، می خواستم به پلیس نشان دهم اگر من می توانم، چرا شما نتوانید؟"

 

او در سخنرانی خود در روز دوشنبه با اشاره به اتهامات نقض حقوق‌بشر از سوی سازمان‌های بین‌المللی گفت این مسائل مانع او نمی شوند و او کارش را متوقف نمی کند. در حالی که تنها 5 ماه از دوره شش ساله ریاست جمهوری دوترته گذشته است، او تاکنون اظهارات جنجالی بسیاری را اعلام کرده است.

 

پس از این که اظهارات دوترته واکنش های منفی بسیاری را به همراه داشت، او با "شوخی" خواندن آن ها سعی کرد وضع را بهبود بخشد.