ایران در آزاد سازی حلب متهم شد!

«استفان سیبرت» سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان ضمن متهم کردن دولت سوریه، ایران و روسیه به ارتکاب جرایم جدی در شرق حلب مدعی شد که جنگنده‌های روسیه، غیرنظامیان شرق حلب را هدف قرار داده است و خواستار توقف فوری خشونت‌ها در این شهر شد.

سخنگوی مرکل مدعی شد که دولت سوریه جرایمی را در شهر حلب مرتکب می‌شود که از آن جمله می‌توان به سوء رفتار، شکنجه، گرسنگی و کشتار یکسره غیرنظامیان اشاره کرد.

سیبرت در یک کنفرانس خبری گفت: «ما می‌دانیم که ایران و همچنین شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در تمامی این موارد دخیل هستند و ما می‌دانیم که تخریب بی رویه شرق حلب و ساکنان آن بدون حمایت نظامی مستحکم روسیه ممکن نیست. ما می‌دانیم که نیروهای مسلح روسیه نیز در حملات به مناطق و زیرساخت‌های غیرنظامی مشارکت دارند».

وی روسیه را به عدم جلوگیری از این جرایم متهم کرد و خواستار توقف فوری خشونت‌ها در شرق حلب به منظور امدادرسانی به مردم این منطقه شد.

سیبرت ادامه داد: «هنوز برای جلوگیری از خونریزی‌های بی مفهوم دیر نشده است».

طبق این گزارش، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که یک تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در خصوص جدیدترین تحولات شرق حلب داشته است و اواخر روز گذشته نیز تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران درباره سوریه داشته است.