گزینه مدنظر ترامپ برای ریاست کارکنان کاخ سفید

 رینس پریبوس گزینه مدنظر دونالد ترامپ برای ریاست کارکنان کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را قبول خواهد کرد، اگر سیا و اف بی آی به جمع بندی مشترکی درباره این مساله دست یابند.

وی در ادامه تصریح کرد: من فکر می کنم که ترامپ نتیجه را قبول خواهد کرد اگر سرویس های اطلاعاتی آمریکا به یک گزارش مشترک برسند و به مردم آمریکا نشان دهند که درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق نظر دارند.

شبکه تلویزیونی ان بی سی هفته گذشته به نقل از مقام‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد، ولادیمیر پوتین شخصا دستور هک شدن ایمیل مقام‌های دموکرات را صادر کرده است.

روز جمعه نیز رسانه‌های خبری گزارش دادند که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" و اف بی آی به این جمع بندی رسیده‌اند که روسیه در هک کردن سامانه‌های انتخاباتی آمریکا دست داشته تا از این طریق به ترامپ کمک کند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در سخنانی در جمع خبرنگاران درباره ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در هک سازمان های سیاسی و دخالت در انتخابات آمریکا، تاکید کرد: هیچ یک از این اتهامات بی پایه و اساس از سوی اطلاعات و شواهد و اسناد معتبر، حمایت نمی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: کلیه این اتهامات بی پایه و اساس، غیر حرفه‌ای، آماتور هستند که هیچ گونه واقعیتی ندارد.

روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته اعلام کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" بر این باور است که حملات سایبری روسیه علیه آمریکا با هدف کمک به نامزد جمهوریخواه برای راهیابی به کاخ سفید بوده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز دستور بازنگری همه حملات سایبری در جریان انتخابات 2016 میلادی را صادر کرده است و کنگره نیز خواستار اطلاعات بیشتری درباره دخالت گسترده روسیه در رقابت‌های انتخاباتی شده است.