کشف  2.5 تن برنج پلاستیکی

یکی از مقامات ارشد سازمان ملی غذا و دارو نیجریه اظهارات وزیر بهداشت این کشور درباره برنج پلاستیکی در بازار را رد کرد. پیشتر وزیر بهداشت نیجریه اعلام کرده بود در آزمایش‌ها، مدرکی دال بر وجود هرگونه پلاستیک در برنج‌های موجود در بازار این کشور به دست نیامده است.

 

این در حالی است که نزدیک به 2.5 تن برنج پلاستیکی در این کشور کشف و ضبط شده است. برنج، قوت غالب شهروندان نیجریه‌ای است. یکی از سنت‌ها در این کشور، اهدای کیسه‌های برنج به عنوان هدیه کریسمس است.

 

تاکنون مشخص نشده است این کیسه‌های برنج از کدام کشور وارد نیجریه شده است. با این‌حال، برنج‌های پلاستیکی مشابهی در سال گذشته میلادی در چین کشف شده بود.

 

روز چهارشنبه هفته گذشته، رئیس گمرک نیجریه اعلام کرد برنج‌های وارداتی در دست بررسی و آزمایش قرار دارند. وی افزود: "هنگامی که این برنج‌ها در آب جوش ریخته شدند، حالت چسبنده‌ای به خود گرفتند. خدا می‌داند اگر مردم آن را استفاده می‌کردند چه فاجعه‌ای رخ می‌داد."

 

این در حالی است که مقامات نیجریه اعلام کرده اند این برنج‌ها از سطح بازار نیجریه جمع‌آوری شده اند و درباره کشف این برنج گزارشی دریافت نشده است. با این‌حال، همچنان معلوم نیست چه مقدار از این برنج‌ها به فروش رسیده است. این امر موجب نگرانی شدید شهروندان این کشور شده است.