کریسمس در اضطراب حملات تروریستی داعش

گروه بین الملل- وزارت کشور فرانسه در بیانیه ای اعلام کرده همکاری فرانسه و آلمان بدون وقفه ادامه خواهد یافت تا جایی که دموکراسی ها در جنگ علیه کسانی که می خواهند به ارزش ها و آزادی های ما حمله کنند، به پیروزی دست یابند.

به گزارش افکارنیوز، ترس و اضطراب اروپایی ها آن هم در جشن شب کریسمس از گروههای تروریستی بیشتر از همیشه شده و حالا گروه داعش که دست پرورده دولتمردان فرانسوی و دیگر کشورهای حامی تروریسم در غرب است به بزرگترین بلای جان شهروندان اروپا بدل شده است.

اما سوال اینجاست که چرا داعش دست پرورده غرب، اروپا را نا امن کرده است؟

در تحلیل این پرسش باید گفت کسی که باد می کارد ، طوفان درو می کند، غربی ها داعش را به وجود آوردند تا با ایجاد نا امنی در خاورمیانه و جهان اسلام بتوانند راه نفوذ خود در منطقه را باز کنند اما حالا همین داعش گریبان خود آنها را گرفته است.

از سوی دیگر پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در حلب سوریه کشورهای حامی تروریسم همچون فرانسه را بسیار عصبانی کرده زیرا سردمداران این کشورها پولهایی که برای تقویت داعش خرج کردند اما نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند، مهمترین هدف ایجاد داعش اسلام هراسی است، حالا که داعش به قلب اروپا حمله کرده ، این حملات در همان پروژه اسلام هراسی می تواند معنا پیدا کند.

همچنین هرچند داعش از نظر سیاسی ابزار دست غربی ها است اما بنیانگذاران نیروهای تکفیری از لحاظ فکری و عقیدتی با غرب در تضاد هستند و همین عامل باعث به وجود آمدن حملات تروریستی در غرب می شود.

اما اینکه چرا فرانسوی ها بیشتر از کشورهای دیگر اروپا نگران داعش هستند بدین علت است که بیشترین تعداد اعضای داعش که از اروپا به این گروه تروریستی پیوستند از فرانسه است ، همچنین فرانسه بیشترین منافع را در سوریه دارد زیرا پس از جنگ جهانی اول و در سال 1920 نیروهای فرانسوی سوریه را تصرف کردند و این کشور به همراه لبنان با رای جامعه ملل، تحت قیمومیت فرانسه قرار گرفت و از آن زمان تاکنون فرانسه در تلاش بوده است که نفوذ خود را در این مناطق حفظ نماید و این مساله با تفکرات داعشی ها در تضاد است و به همین دلیل فرانسوی ها بیشتر از دیگر کشورها از داعشی ها می ترسند.

به هر حال اکنون ترس و وحشت از حملات تروریستی اروپا را فرا گرفته و شیرینی جشن کریسمس به کام اروپایی ها تلخ شده است.