داعش اردوغان را تهدید کرد

یک منبع محلی در نینوا، روز شنبه خاطرنشان کرد که خطبه ای در یکی از مساجد غرب موصل توسط داعشی ها ایراد شد که از حادثه ای قریب الوقوع در خلیج فارس خبر می دهد. همچنین این خطبه که ماهیتی خشم آلود داشت، "حاکم استانبول" را به حوادث خونین بیشتری تهدید کرد که به طور ضمنی به اردوغان رییس جمهور ترکیه اشاره دارد. 

به گزارش السومریه نیوز، این منبع خاطرنشان کرد که یکی از خطیبان داعش روز گذشته در خطبه نماز جمعه در یکی از مساجد غرب موصل به موضوعات جنجال برانگیزی پرداخت که شاید مهمترین آنها تصمیم ابوبکر بغدادی به توقف مهاجرت به موصل از بیش از یکسال پیش، ملزم کردن مهاجران به ماندن در کشورهایشان تا زمان صدور دستورات لازم باشد... این خطیب داعش همچنین از اعلام قریب الوقوع تاسیس 10 ایالت در خلیج فارس سخن گفت.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این خطبه که ماهیتی خشم آگین داشت، برای نخستین بار انتقادات تندی را متوجه ترکیه کرد و در اشاره ضمنی به رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، "حاکم استانبول" را به حوادث خونین بیشتر تهدید کرد.

وی توضیح داد که در خطبه روز گذشته تاکید شد که جنگ الباب در سوریه، جهنمی برای نیروهای ترکیه خواهد بود.

داعش پیش از این سوزاندن دو نظامی ترکیه را واکنشی به مشارکت آنکارا در ائتلاف بین المللی ضد داعش دانست؛ این گروه تروریستی پیش از این چندین کشور را نیز تهدید کرده بود و طرح های توسعه طلبانه آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر مناطق بر کسی پنهان نیست.