بازداشت عامل مشکلات رئیس جمهور کره + تصاویر

بحران سیاسی در کره جنوبی از آنجا آغاز شد که دخالت "چوی سون سیل"، دوست نزدیک رئیس جمهور این کشور، در امور دولتی فاش شد. "پارک گون-هه"، رئیس جمهور کره جنوبی، بابت سوءاستفاده از قدرت و قرار دادن اطلاعات محرمانه دولتی در اختیار دوست صمیمی‌اش در آستانه برکناری از قدرت قرار دارد.

 

پلیس دانمارک اعلام کرد موفق به شناسایی و دستگیری "چانگ یو-را"، دختر "چوی" شده است و به ادعای مقامات کره جنوبی وی نیز در پرونده رسوایی دولت با مادرش همکاری داشته است. 

 

گفته می شود "چوی سون سیل" بدون داشتن مسئولیت در نهاد ریاست جمهوری به برخی اسناد محرمانه و حتی سخنرانی‌های "پارک" دسترسی داشته است. این زن هم اکنون به اتهام اعمال نفوذ در تصمیمات سیاسی رئیس جمهور در بازداشت به سر می برد و دخترش نیز از سوی پلیس دانمارک بلافاصله به سئول تحویل داده می‌شود.

 

"پارک گون –هه" 9 دسامبر با رای 234 نماینده پارلمان از مجموع 290 نماینده استیضاح شد. وی هم‌اکنون در انتظار تصمیم دادگاه قانون اساسی این کشور درباره سرنوشت خود است.

 

باوجود اینکه دادگاه مذکور 180 روز برای تصمیم‌گیری درباره آینده رئیس جمهور زمان دارد؛ "پارک هان جول"، رئیس دادگاه، اعلام کرد به زودی درباره وی تصمیم گیری خواهد شد.

 

بازداشت دختر دوست صمیمی رئیس جمهور کره جنوبی+ تصاویر

 

"چوی سون سیل"، دوست صمیمی رئیس جمهور کره جنوبی

 

در این مدت شهرهای مختلف کره جنوبی شاهد برپایی تظاهرات گسترده مردم برای برکناری "پارک" بوده است. همزمان با جشن‌های آغاز سال نو میلادی نیز صدها هزار نفر در سئول شعارهایی علیه دولت سر دادند.

 

پلیس کره جنوبی درمورد بازداشت "چانگ" توضیح داد: وی برای تمرینات اسب‌سواری در آلمان به سر می‌برد؛ اما به دلیل ورود غیرقانونی به شمال دانمارک بازداشت شد.

 

بازداشت دختر دوست صمیمی رئیس جمهور کره جنوبی+ تصاویر

 

دختر بازداشت شده "چوی سون سیل"