دستور البغدادی برای تشدید حملات به کشورهای عربی و اروپایی

 یک منبع محلی در استان نینوای عراق به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: ابوبکر البغدادی به سران گروه داعش موسوم به "مجلس شورای مجاهدین" دستور داده است که هسته‌های خفته و پنهان این گروه در کشورهای عربی و اروپایی را فعال کرده و حملات ویژه‌ای علیه گردهمایی های غیرنظامیان اجرا کنند.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: البغدادی از سران گروه داعش از مهاجرین خواست تا هسته های خفته داعش در کشورهای عربی را فعال کرده و حملات به تاسیسات نفتی و منافع خارجی متعلق به کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین المللی علیه داعش را تشدید کنند.

این منبع افزود: البغدادی پیامی به عناصر خود در مجلس شورا که با هسته های داعش ارتباط دارند، فرستاده است تا حملات ویژه‌ای را انجام دهند و بیشترین تعداد افراد ممکن را کشته و زخمی کنند.

وی تصریح کرد: البغدادی خواستار حمله به تاسیسات نفتی و منافع خارجی در کشورهای عربی شده است؛ علاوه بر اجرای حملات در کشورهای اروپایی در پاسخ به آنچه آن را تجاوز ائتلاف بین المللی به سرزمین خلافت و مسلمان دانسته است.

برپایه این گزارش، یک منبع محلی در استان نینوای عراق روز جمعه گفت که گروه داعش به عناصر مهاجر خود دستور داده است تا به کشورهایشان بازگشته و ایجاد "ولایت های عربی" را در آنجا به عنوان مقدمه‌ای برای حمله به مقرهای دولتی اعلام کنند.