رئیس جمهوری با خطاهای فاحش املایی و دستوری

  لحن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، در توئیت‌های خود گاه عجیب و بی ادبانه است؛ اما، آنچه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است، غلط های دستوری و نوشتاری است که به تازگی با شدت گرفتن هیجان در فضای سیاسی آمریکا، تشدید شده است 

 

ترامپ در یکی از تازه‌ترین توئیت‌های خود، رقبای دمکرات خود را دلقک خطاب و در عین حال بر لزوم برچیده شدن اصلاحات اوباما در حوزه خدمات درمانی تاکید کرده است.  وی در توئیت خود نوشته است: «دمکرات هایی که "چاک شومر دلقک" رهبری آنان را به عهده دارد، به خوبی می دانند که اصلاحات اوباما چه بلوایی برای آنان به پا کرده است.»

 

شومر در واکنش به این سخنان گفته است «اکنون زمان نام بردن نیست؛ به جای این کارها رئیس‌جمهور منتخب باید آستین بالا بزند و نشان بدهد چه برنامه‌ای برای جایگزین کردن آن دارد؛ زیرا بیست میلیون آمریکایی تحت پوشش این برنامه، می خواهند ببینند چه جای گزینی برای این برنامه وجود دارد.»

 

با این حال ترامپ تا کنون جایگزینی برای این طرح ارائه نکرده است و آنچه تا کنون می گوید، انتقاد صرف از این برنامه و لزوم برچیده شدن آن است. 

 

    نکته دیگری که دمکرات ها این روزها در رسانه های خود روی آن مانور می دهند، غلط های املایی و دستوری است که در نوشته های ترامپ به وفور دیده می شود و گاه چیزی بیشتر از یک خطای صرف به نظر می رسد.

 

اگر چه ترامپ سابقه ای طولانی در تایپ اشتباه توئیت و غلط های دستوری و املایی دارد، به نظر می رسد این وضع در هفته‌های اخیر بدتر نیز شده است. این موضوع در توئیت های وی درباره زیردریایی بدون سرنشین آمریکا در چین یا مساله رسیدگی به هک روس ها نمود بیشتری یافت.