ارسال خودروهای زرهی آمریکا به آلمان

 ارسال تانک‌های آبرامز، توپخانه پالادین و خودروهای زرهی بردلی آمریکا فاز جدیدی از عملیات «عزم آتلانتیک» را نشان می‌دهد. در چند روز گذشته ۲۸۰۰ قطعه از سخت‌افزارهای نظامی و ۴۰۰۰ نیرو وارد این بندر شده‌اند.

این ارسال، فاز جدیدی از حضور مداوم آمریکا در اروپا را که برای یک دوره چرخشی ۹ ماهه ادامه خواهد داشت، نشان می‌دهد.

تیموتی ری، ژنرال نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد: این یک تلاش روش‌مند برای متحدان است تا به تمامی افرادی که می‌خواهند صلح و امنیت اروپا را تهدید کنند، بگوییم که اجازه این کار را به شما نمی‌دهیم. این بخشی از تلاش‌های ما برای ممانعت از اقدامات تهاجمی روسیه، تضمین تمامیت ارضی متحدان ما و حفظ سلامت، آزادی، موفقیت و صلح اروپاست.

ری اظهار داشت، تعداد نیروهای ارتش آمریکا که حدود ۷۰ هزار هستند با چالش‌های استراتژیک متغیر خواهد بود.

این ژنرال نیروی هوایی گفت: ارتش آمریکا سطح مانورهای خود را براساس سطح مامورتیش افزایش خواهد داد و بر تبادل اطلاعات مشترک و دفاع موشکی و عملیات مقابله با بحران‌ها متمرکز خواهد بود.

ژنرال تیم مکگوئر، معاون فرمانده کل ارتش آمریکا در اروپا گفت: چیزی که درخصوص این استقرار حائز اهمیت است این است که این تیپ مبارز تمام تجهیزات خود را از آمریکا می‌آورد. این استقرار ارتش آمریکا را برای ایجاد آمادگی‌های بیشتر و همچنین تقویت آمادگی نظامی متحدان ناتواش قادر می‌سازد.

این نیروهای جدید ابتدا برای شرکت در مانورهای نظامی در پایان ماه میلادی جاری به لهستان رفته و سپس در هفت کشور از جمله بلغارستان، رومانی و آلمان مستقر می‌شوند. مقر آنها در آلمان قرار دارد.

به عنوان بخشی از این نیروهای جدید، ارتش آمریکا، حدود ۵۰ هلیکوپتر نظامی چند منظوره بلک‌هاوک و ۱۰ بوئینگ CH-۴۷ شنوک به همراه ۱۸۰۰ پرسنل و یک یگان نیروی هوایی مجزا متشکل از ۴۰۰ نیروی و ۲۴ هیلوکوپتر آپاچی اعزام خواهد کرد.

علاوه بر رفتن نیروهای آمریکایی به لهستان و آلمان، کانادا و انگلیس نیز در بسیج نیروهای ناتو در شرق اروپا مشارکت کرده و هر یک گردان‌هایی متشکل از ۱۰۰۰ نیرو را به استونی، لتونی و لیتوانی اعزام می‌کنند.