تصویر ساختگی از کوربین با موهای ترامپ

 جرمی کوربین –رهبر حزب کارگر انگلیس- در یک برنامه زنده تلویزیونی شباهت باطنی خود به دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور منتخب آمریکا- را رد کرد. وی در این برنامه برای تأکید بر تفاوت فاحش خود با دونالد ترامپ به شوخی گفت: «من موهای خاص خودم را دارم».

 

کوربین پیشتر در یکی از سخنرانی‌های خود اعلام کرده بود در نظام سیاسی انگلیس تقلب می‌شود و منتقدان، این اظهارات وی را مشابه سخنان ترامپ ارزیابی کرده بودند. رهبر حزب کارگر انگلیس یکشنبه صبح در برنامه «اندرو مِر شو» شبکه بی‌بی‌سی حضور یافت و این ادعا را رد کرد.

 

کوربین در این خصوص گفت: «من واقعاً مشتاقم بدانم شباهت‌های من و دونالد ترامپ چیست. آیا منظورتان موهای ماست؟ اما من موهای خودم را دارم».

 

وی همچنین اعلام کرد: «ما مدت‌هاست همه چیز را خصوصی‌سازی و یک شکاف بزرگ میان ثروتمندان و فقرا ایجاد کرده‌ایم. ما یک نظام سیاسی داریم که تعداد زیادی از مردم را نادیده می‌گیرد».

 

منتقدان بر این باورند که پیروزی پوپولیسم (عوام‌گرایی) در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همه‌پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا باعث شده است کوربین و مشاورانش برای جلب حمایت مردم، از دونالد ترامپ تقلید کنند.

 

تصویر ساختگی از کوربین با موهای ترامپ در رسانه‌های انگلیسی

 

 

کنایه جرمی کوربین به موهای ترامپ در برنامه زنده تلویزیونی