یک دختر عامل کشتار استانبول را کشف کرد + فیلم

"اگر خودش نباشد خدا جانم را بگیرد"... جمله‌ای که به همراه ویدیویی کوتاه از عامل کشتار شب سال نوی میلادی در استانبول طی چند ساعت گذشته به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی ترکیه به ویژه توییتر منتشر شده است.

این ویدیوی کوتاه که قاتل را بی‌محابا و با خونسردی در حالی که دستانش را در جیب خود گذاشته و در خیابانی در کنار یک ساختمان ایستاده نشان می‌دهد، توسط دختری ترک از قاتل گرفته شده است.

این دختر هنگام گرفتن ویدیو تقریبا یقین پیدا کرده بود که این شخص همان تروریستی است که پلیس ترکیه عکس‌هایش را منتشر کرده بود، به همین دلیل وقتی با تلفن همراهش از او تصویر برداری می‌کرد، به زبان ترکی گفت: "اگر خودش نباشد خدا جانم را بگیرد".

این ویدیو بلافاصله در دسترس پلیس و به نیروهای امنیتی ترکیه قرار گرفت و آنها به سرعت مخفیگاه او را کشف و دستگیرش کردند.

این ویدیوی کوتاه که با هشتگ «رینا» در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است، تاکنون بالاترین شمار فالورزها را در شبکه توییتر ترکیه به خود اختصاص داده است.

روز گذشته عبدالقدیر ماشاریپف عامل اصلی حمله به کلوپ شبانه رینای استانبول دستگیر شد. حمله‌ای که ۳۹ کشته به جا گذاشت. این فرد اهل ازبکستان ظاهرا در محله اسن یورت استانبول دستگیر شده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت آن حمله را به عهده گرفت و گفت که انتقام مداخله نظامی ترکیه در سوریه را می گرفت.

مهاجم مسلح بعد از نیمه شب شنبه با تاکسی به محل رفت و بعد با سلاح لوله بلندی که از صندوق یک اتومبیل برداشته بود از در اصلی کلوپ وارد شد. وی بدون تبعیض به سوی حاضران تیراندازی کرد.

 

حجم ویدیو: 1.51M | مدت زمان ویدیو: 00:00:10