«اشتاین مایر» رئیس جمهور و «گابریل» وزیر خارجه می‌شود

 به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان فردا (جمعه) از سمت خود کناره گیری کرده و "زیگمار گابریل"، معاون مرکل جانشین وی می شود.

امروز صبح فرانک والتر اشتاین مایر و زیگمار گابریل در پارلمان آلمان روی نیمکت هایی در کنار هم نشستند در حالی که اشتاین مایر همچنان وزیر خارجه و گابریل هم وزیر اقتصاد آلمان بود. این آخرین ساعات ایفای این مسئولیت برای این دو مقام آلمانی است.

اشتاین مایر امروز برای شرکت در یک میزگرد اروپا به پاریس سفر کرده و با همتای فرانسوی خود دیدار خواهد کرد.

صبح جمعه در ساعت 10:45 دقیقه به وقت محلی یک دوران جدید برای اشتاین مایر و گابریل آغاز می شود. اشتاین مایر از دست "یوآخیم گاوک"، رئیس جمهور در حال کناره گیری آلمان حکم استعفای خود از وزارت خارجه را دریافت می کند و به زودی در تاریخ 12 فوریه توسط مجمع فدرال آلمان به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب خواهد شد.

گابریل نیز فردا از دست رئیس جمهور آلمان دو حکم را دریافت خواهد کرد؛ یکی حکم کناره گیری از وزارت اقتصاد و دیگری حکم تصدی وزارت امور خارجه آلمان.

به گفته سخنگوی پارلمان آلمان یکی دیگر از انتصاب های مهم روز جمعه در آلمان روی کار آمدن خانم "بریژیت تسیپریس" به عنوان وزیر اقتصاد جدید آلمان و سوگند وی در پارلمان آلمان است. وی پیش از سوگند در پارلمان آلمان حکم خود برای تصدی این سمت را از دست رئیس جمهور آلمان دریافت خواهد کرد.

به نوشته اشپیگل این تغییر سریع در پست های مهم وزارتی در آلمان بعد از اینکه گابریل از نامزدی برای صدر اعظمی آلمان کناره گیری کرده و این مسئولیت را بر عهده مارتین شولتز رئیس سابق پارلمان اروپا گذاشت ضروری بود.