امضای طومار استیضاح ترامپ از سوی بیش از یکصد هزار نفر

 روزنامه یو‌اس‌ای تودی آمریکا نوشت: تاکنون، بیش از یکصد هزار نفر طومار دو گروه حقوق مدنی را برای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، امضا‌ کرده‌اند. 

صبح روز جمعه، همزمان با مراسمی که دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد، یک پایگاه اینترنتی نیز کار جمع‌آوری امضا را برای استیضاح وی شروع کرد.
 
این وبسایت که دو گروه حقوق مدنی «آزادی بیان برای مردم» و «روتس اکشن» آن را اداره می کنند، تاکنون بیش از صد هزار امضا جمع‌آوری کرده است. باید این را نیز در نظر گرفت جمهوری‌خواهان اکثریت را در کنگره در دست دارند و از اینرو، گمان نمی‌رود جمع‌آوری این طومار راه به جایی ببرد.
 
در صفحه نخست این وبسایت، بعد از درخواست امضا برای استیضاح ترامپ، آمده است: دونالد ترامپ از همان لحظه نخست شروع ریاست‌جمهوری، قانون اساسی آمریکا را به صورت مستقیم نقض کرده است؛ رئیس‌جمهور فراتر از قانون نیست. ما اجازه نمی دهیم ترامپ بخواهد مردم‌سالاری را قربانی ریاست‌جمهوری کند. ما از کنگره درخواست می کنیم قطعنامه‌ای را تصویب کند و از کمیته قضایی مجلس نمایندگان بخواهد درباره وجود دلایل کافی برای استیضاح رئیس جمهور دونالد ترامپ تحقیق کند.
 
پویش «ترامپ را همین الان استیضاح کنید» باور دارد: آنچه مردم آمریکا در دوران ترامپ شاهد هستند، چیزی به مراتب بدتر از رسوایی «واترگیت» و تقلب «نیکسون»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، در انتخابات آن زمان، است (نیکسون پیش از آنکه استیضاح شود، از مقام خود کناره‌گیری کرد).
 
به گفته گردانندگان این وبسایت، تجارت شخصی ترامپ در آمریکا و خارج از این کشور تضادی بی‌سابقه از منافع را ایجاد می‌کند و زمینه لازم برای استیضاح وی پدید می آید.