نامزد پیشنهادی ترامپ برای دیوان عالی چه کسی است؟

 به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین توییت خود اعلام کرد گزینه پیشنهادی خود برای دیوان عالی آمریکا را فردا شب (سه شنبه شب به وقت آمریکا) معرفی می کند.

وی در توییت خود نوشت: "تصمیم خود را برای معرفی نامزد دیوان عالی آمریکا گرفته ام و آن را روز سه شنبه راس ساعت 8 شب اعلام می کنم."

ترامپ هفته گذشته اعلام کرد تا روز پنجشنبه گزینه مورد نظر خود را برای دیوان عالی آمریکا معرفی خواهد کرد.

گفته می شود "نیل مک گیل گورش" قاضی معروف از ایالت دنور، "ویلیام پرایور جونیور"، از دادگاه تجدید نظر فدرال در آتلانتا، و "توماس هاردیمان" از دادگاه تجدید نظر فدرال در فیلادلفیا از مهمترین گزینه های احتمالی دیوان عالی آمریکا محسوب می شوند.

نامزدی که رییس جمهور جدید آمریکا معرفی خواهد کرد جای خالی "آنتونین اسکالیا"، نهمین عضو دیوان عالی را پر می‌کند. اسکالیا 13 فوریه سال گذشته (24 بهمن ماه) پس از دوره‌ای طولانی خدمت در این پست، در سن 79 سالگی درگذشت. دوره خدمت به عنوان عضو دیوان عالی تا آخر عمر فرد است؛ اما پیش از آن باید مجلس سنا نامزد معرفی شده رییس جمهور را تایید کند.

همینک دیوان عالی آمریکا دارای چهار قاضی دموکرات و چهار قاضی جمهوریخواه است. در صورت انتخاب یک قاضی جمهوریخواه به جای اسکالیا، برای دهه‌ها جمهوریخواهان اکثریت دیوان عالی آمریکا را خواهند داشت.