نشست ناتو با حضور ترامپ  برگزار می‌شود

در حالی که پیشتر در خبرها آمده بود دونالد ترامپ برای حضور در نشست سران ناتو ابراز آمادگی کرده، نخست‌وزیر کشور میزبان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از برگزاری این نشست در تاریخ 4 خرداد 1396 (25 می) خبر داده است.

در حالی که هنوز مقامات ناتو رسما تاریخی برای نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) که قرار است برای اولین بار با حضور دونالد ترامپ برگزار شود اعلام نکرده‌اند، نخست‌وزیر بلژیک تاریخی برای این نشست اعلام کرده است.

بلژیک، کشور مقر ناتو است و دفتر مرکزی این ائتلاف نظامی غربی در شهر بروکسل این کشور قرار دارد.

به گزارش رویترز، «چارلز میشل» نخست‌وزیر بلژیک در توئیترش نوشت: «خیلی خرسندم که اعلام کنم از حضور همکارانم برای اجلاس ناتو در بروکسل در تاریخ 25 می و افتتاح ستاد مرکزی تازه ناتو استقبال کنم».

چندی قبل در خبرها آمده بود که دونالد ترامپ و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در تماسی تلفنی درباره اهمیت این ائتلاف نظامی گفتگو کردند و رئیس‌جمهور آمریکا هم برای حضور در نشست سران ناتو اعلام آمادگی کرد.

این خبر در حالی منتشر شده که ترامپ در کارزار انتخاباتی بارها ضمن انتقاد از ناتو، این ائتلاف نظامی غربی را «منسوخ» خوانده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی پس از آغاز به کارش هم از اینکه برخی اعضای ناتو به اندازه‌ای که باید در مخارج ناتو سهیم نمی‌شوند، انتقاد کرده بود.