آغاز عملیات ارتش سوریه در نزدیکی شهر «تدمر»

آخرین خبرها از شرق استان حمص حاکیست نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت حزب الله در ادامه پیشروی‌ها به سوی شهر تدمر ساعتی قبل عملیاتی را از محور شمال گردان «المهجوره» آغاز کردند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با گروه بین‌الملل فارس اعلام کرد: نیروهای سوری و مقاومت با پاکسازی تعدادی از ارتفاعات حومه منطقه توانستند خود را به منطقه «مفرق شحار» برسانند.

وی گفت: در یک ساعت گذشته مقدار مساحت پاکسازی در این منطقه به 10 کیلومتر مربع رسیده و نیروهای سوری و مقاومت خود را به محور مواصلاتی میدان نفتی شاعر رسانده‌اند.


 

 

این منبع میدانی با بیان این که در این محور دهها تن از عناصر تروریستی داعش کشته یا زخمی شدند، افزود: پیشروی‌ها در حومه فرودگاه تی 4 ادامه دارد و با ارسال سلاح‌های جدید به منطقه، از صبح عملیاتی در محور شرقی و شمال شرق آغاز شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت با عقب راندن عناصر تروریستی توانستند خود را به سه راهی جاده جحار برسانند.

این سه راهی راهبردی شهر تدمر در شرق، فرودگاه تی 4 در غرب و میادین گازی، نفتی و ارتفاعات جحار و المهر در شمال را به یکدیگر متصل می‌کند.

 

از سویی دیگر عناصر تروریستی جبهه النصره و احرار الشام شب گذشته عملیاتی را از شهرک‌های «عین الحسین» و «جنبول» و «الامیریه» در مرکز استان حمص برای اشغال شهرک «عین الدنانیر» آغاز کردند.

در مقابل نیروهای سوری با رصد تحرکات تروریست‌ها، حملات آنان را برای اشغال این شهرک راهبردی ناکام گذاشتند. در جریان این درگیری‌ها حداقل 15 تن از تروریست‌ها کشته شدند.

به گزارش فارس، تروریست ها درصدد بودند با اشغال این شهرک خود را به شمال شهرک راهبردی «المشرفه» برسانند. روستای راهبردی المشرفه در مسیر اصلی بین شهر راهبردی «سلیمه» با مرکز استان یعنی شهر حمص قرار دارد.