برنی سندرز: ترامپ متوهم است

 سناتور برنی سندرز گفت دوست ندارد ترامپ را متوهم بنامد اما کارهای وی چنین توصیفی را ایجاب می کند.

این سناتور دموکرات گفت با اینکه عقایدش نسبت به سناتورهای دیگر چپگرایانه تر است، هرگز، برخلاف ترامپ، به آنهایی که نظرات متفاوتی دارند حمله نمی کند.

او که پیشتر ترامپ را ریاکار خوانده بود گفت: «من با توجه به گفته های ترامپ مبنی بر اینکه بین ۳ تا ۵ میلیون نفر مهاجر غیرقانونی بر ضد او رای داده اند، وی را متوهم می خوانم. هیچکس در دنیا نمی تواند چنین چیزی را تایید کند. هیچ سند و مدرکی مبنی بر صحت این موضوع وجود ندارد. با این وجود، ترامپ چنین سخنانی را بر زبان می راند. بنابراین، فکر می کنم واژه «متوهم» برای او مناسب باشد.»

سندرز که در انتخابات مقدماتی رقیب هیلاری کلینتون بود و از وی شکست خورد، گفت ترامپ قانون اساسی امریکا را نمی فهمد. «مشخص است که ما رئیس جمهوری داریم که قانون اساسی ما را متوجه نمی شود و نمی داند دموکراسی یعنی چه. من فکر می کنم مردم امریکا از این نگرانند که کشور به سمت خودکامگی هر چه بیشتر حرکت کند.»

او ترامپ را فردی توصیف کرد که مبتلا به بیماری دروغگویی است و افزود: «من در کل دوره بوش با او مخالف بودم، اما هرگز نگفتم او مبتلا به بیماری دروغگویی است، چرا که نبود. فقط یک رئیس جمهور محافظه کار بود. اما این فرد (ترامپ) دائما دروغ می گوید.»