ترامپ شرکت‌های آمریکایی را تهدید کرد

ترامپ ساعاتی پیش در یک پیام ویدوئویی خطاب به شرکت های آمریکایی که به دنبال خروج از آمریکا و تولید محصولات خود در خارج از مرزهای ایالات متحده هستند، گفت: در حال حاضر بر روی فرآیند بزرگ اصلاح قانون مالیات کار می کنیم، و قرار است که مالیات را به طرز قابل توجهی برای شرکت ها و کارگران کاهش دهیم.  

 وی تصریح کرد: قصد داریم که شرایط فعالیت اقتصادی را در آمریکا بسیار تسهیل کنیم و به همین دلیل بدنبال اصلاح قانون مالیاتها هستیم.  

دونالد ترامپ خاطر نشان کرد: اگر شرکتی قصد خروج از آمریکا را داشته باشد، شرایط را برای آن بسیار سخت خواهیم کرد و فقط به آنها نمی گویم خداحافظ که بتوانند تمام کارمندان خود را اخراج کنند؛ بلکه با عواقب شدید تصمیم شان روبرو خواهند شد.  

رئیس جمهور آمریکا گفت: «می خواهم که بیشترین اشتغال زایی جهان در آمریکا انجام گیرد و می توانیم این کار را محقق کنیم، مشروط به اینکه قوانین مضر و مالیات های سرسام آور را متوقف کنیم؛ این امکان را برای شرکت ها فراهم خواهیم کرد تا شرایط رقابتی با یکدیگر در آمریکا داشته باشند.»

ترامپ در پایان گفت: «هر ساعت و هر روز دولت من، بر روی اشتغال زایی مردم آمریکا تمرکز کرده و منظور من شغل مناسب، شغل بهتر، شغل بیشتر و با حقوق خوب است و این ماموریت من است.»