نبرد حلب مسیر جنگ سوریه را تغییر داد

به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در مراسم بزرگداشت شیخ حسین عبید از اعضای شورای مرکزی این حزب آغاز شد.

 

سید حسن نصرالله در رابطه با شخصیت شیخ حسین عبید گفت: " او در تأسیس حزب الله مشارکت داشت، در مسیر آن جهاد کرد، مسئولیت های بسیاری را برعهده داشت و در همین راه نیز درگذشت. او تا آخرین لحظه های عمر خود سرسختانه از حزب الله، منش و خط مشی آن دفاع کرد. شیخ حسین عبید آماده فداکاری بود و هیچ چیزی را برای خود نمی خواست. او جان و مال و جوانی و پیری خود را وقف راه مقاومت می دانست."

 

وی افزود به عنوان افراد دیندار باید این سوال را مطرح می کردیم که آیا تصمیم ما برای جنگ شرعی است و اولین کسی هم که باید از ایشان سوال شود امام خمینی (قدس سره) است.

 

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد، هیأت مؤسسان حزب الله به ایران رفت و با امام خمینی (ره) به عنوان امام و رهبر امت اسلام بیعت کرد. 

 

سید حسن نصرالله اعلام کرد حزب الله از آشتی و حل و فصل امور در همه مناطق سوریه حمایت می‌کند و در موفقیت برخی از این آشتی ها نیز نقش داشته است. 

 

وی تأکید کرد آنچه درباره تلاش حزب الله برای ایجاد تغییرات در ترکیب جمعیتی سوریه گفته می شود کذب محض و اتهام است.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان از آتش بس سوریه که در مذاکرات آستانه بر سر آن توافق حاصل شد قاطعانه حمایت کرد.

 

سید حسن نصرالله گفت: خواست ما این است که بحران های انسانی در سوریه به خصوص در کفریا و الفوعه حل شود.

 

وی اعلام کرد مسئله آوارگان در لبنان با همکاری جهت بازگشت بیشتر آنها به مناطق و خانه های خودشان حل می شود.

 

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان ادامه داد: نبرد حلب مسیر جنگ سوریه را تغییر داد و راه را برای آتش بس کنونی و مذاکرات سیاسی هموار ساخت.