مایکل مور، ترامپ را "مزدور روسیه" خواند

 "مایکل مور"، کارگردان و مستندساز معروف آمریکایی در واکنش به استعفای مایکل فلین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا را یک "وطن‌فروش" نامید و خواستار استیضاح وی به خاطر ارتباط پنهانی کابینه‌اش با روسیه شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در پی استعفای "مایکل فلین"، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، به دلیل اتهامات مطرح شده علیه وی در خصوص ارتباط با سفیر روسیه پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا مدعی شد چهار مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود از وجود یک فایل صوتی خبر داده اند که از ارتباط برخی از اعضای کابینه ترامپ با مقامات ارشد اطلاعاتی روسیه یکسال پیش از برگزاری انتخابات سراسری در آمریکا پرده بر می‌دارد.

با انتشار ادعای مقامات ناشناس آمریکایی در روزنامه نیویورک تایمز، مایکل مور در پستی صریح و بی پرده در توییتر خود نوشت: "هم اکنون در واشنگتن ظهر است و شما (ترامپ) همچنان در اتاق بیضی‌شکل چمباتمه زده‌اید. تا پایان روز وقت دارید این اتاق را ترک کنید."

وی همچنین در پست دیگری که در فاصله کوتاهی با پیام قبلی‌اش منتشر کرد، نوشت: "از کاخ سفید بیرون برو مزدور روسیه! تو اکنون دو گزینه برای انتخاب داری؛ یک گزینه آسان یعنی استعفا و یک گزینه سخت یعنی استیضاح."

مایکل مور از منتقدان صریح دونالد ترامپ است. وی اندکی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا با ساخت مستندی کوتاه به نام "ترامپلند" وی را به داشتن روابط پشت پرده با مسکو متهم کرد.