ترکیه خویشاوندان مفتی سوریه را قتل عام کرد

 احمد بدرالدین حسون مفتی کل سوریه  شنبه شب در گفت و گو با شبکه المیادین اعلام کرد که 18 نفر از خویشاوندانش در بمباران های ترکیه کشته شده اند. وی افزود: این افراد شامل پدربزرگ، پدر، مادر، عمو، چند کودک و چهار زن از یک خانواده از خویشاوندان بودند که در بمباران شهر الباب کشته شدند.

حسون بیان کرد: امروز سوریه، ایران، لبنان و مقاومت به خاطر فلسطین مجازات می شوند و هدف آیا این مجازات که در جهان عرب از تخریب ارتش عراق، تقسیم سودان، فروپاشی ارتش لیبی، تخریب یمن با هواپیماهایی که هیچ چیز سالمی باقی نمی گذارد و جنگنده های ترکیه که در چند روز گذشته 18 نفر از خانواده من را کشته است چه هدفی دارد.

وی افزود: این جنگنده های کشورهای عربی که باید برای رهایی فلسطین از چنگ صهیونیست ها به سوی فلسطین حرکت کنند کجا هستند؟

مفتی سوریه گفت: برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران برای یادآوری و بیدار کردن کشورهای عربی و احزاب و ائتلاف های ساختگی نیست بلکه برای این است که تاکید کنیم که ما نا امید نمی شویم و جمهوری اسلامی ایران، سوریه و مقاومت اسلامی لبنان حتی یک ساعت فلسطین را فراموش نکردند زیرا این واقعیت را درک کرده اند که هدف همه بحران ها و حوادث جهان اسلام و عرب، به فراموشی سپردن موضوع فلسطین است.

گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که بیش از 45 غیرنظامی از جمله 18 کودک و 14 زن در شهر الباب براثر بمباران های ارتش ترکیه کشته شده اند.

آنکارا عملیات نظامی در خاک سوریه را در آگوست (مرداد/شهریور) گذشته آغاز کرد و علاوه بر حمله به مواضع داعش، اهداف شبه نظامیان کرد سوری را نیز مورد حمله قرار داد.

شهر الباب آخرین مقر داعش در استان حلب است و طی ماه های گذشته هدف حملات سنگین نیروهای ترک و معارضان سوری متحد آنکار قرار داشته است.