ادامه درگیری با داعش در خارج از تدمر

یک مسئول نظامی سوری ضمن تبریک آزادسازی کامل تدمر پس از یک ماه و نیم عملیات نظامی بی‌وقفه اظهار داشت: نبردهای جاری بین یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن با داعش به خارج از شهر و به سمت شرق «الصوامع»، در هفت کیلومتری مرکز تدمر کشیده شده است.

وی افزود: همزمان حملات هوایی علیه کاروان‌های تروریست‌های فراری از تدمر به سمت رقه و دیر الزور از طریق منطقه السخنه که داعش آن را به عنوان راه امداد رسانی بکار می‌گرفت، ادامه دارد.

منبع سوری گفت: یگان‌های مهندسی نظامی ارتش سوریه با ورود به تدمر کار خنثی‌سازی بمب‌های دستی و مین‌هایی را که داعش قبل از خروج از تدمر کاشته بود، آغاز کردند.

وی تاکید کرد: داعش قبل از ترک تدمر برخی از تونل‌ها و مین‌های کاشته در خیابان‌ها و خانه‌های شهر را منفجر کردند که به وقوع آتش سوزی در نقاط مختلف شهر منجر شد.

مسئول سوری گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی داعش شماری از افراد به اسارت گرفته شده، هنگام اشغال تدمر را به قتل رسانده و شماری دیگر از جمله زنان و کودکان را به رقه، پایگاه اصلی خود منتقل کرده است.

وی ادامه داد: ارتش سوریه عصر روز چهارشنبه پس از یورش از سمت جنوب و شمال شرقی تدمر و با عبور از ارتفاعات الطار و الهیل را بر فراز قلعه تاریخی تدمر به اهتزار درآورد.

این منبع آگاه سوری ضمن تاکید بر نقش مهم پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه در آزادسازی تدمر گفت: طی دیروز (پنج‌شنبه) جنگنده‌های روسی و سوری بیش از 15 بار کاروان‌های داعش را هدف گرفتند.

 ارتش سوریه دیروز پنج‌شنبه بطور رسمی آزادسازی شهر تدمر را تأیید کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این شهر و مناطق اطراف آن در دست نیروهای سوری است.

در این بیانیه آمده است، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن، توانستند با پوشش جنگنده‌های سوری و روسی این شهر را از داعش پس بگیرند.

 ارتش سوریه اعلام کرد که اهمیت بازپس گیری این شهر به جایگاه تاریخی و تمدنی این شهر باستانی برمی‌گردد و آزادسازی تدمر ضربه سختی به تروریست‌های داعش وارد کرده است.